نامزد حوزه انتخابیه اصفهان: مدت نمایندگی در مجلس نباید بیش از ۲ دوره باشد

اصفهان-ایرنا- نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان گفت: یک نماینده نباید بیشتر از ۲ دوره متوالی در مجلس مسوولیت داشته باشد و در صورت حضورم در مجلس، تصویب این مساله را مشابه قانون دوره هشت ساله ریاست جمهوری دنبال خواهم کرد.

رییس‌ جمهور در ایران برای مدت چهار سال توسط رأی مردم انتخاب می‌شود و نباید برای بیش از ۲ دوره متوالی در این سمت باقی بماند.

مجید شریفی قورتانی(کد انتخاباتی ۱۵۹۳) روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.وی نامزد حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه است.

ایرنا: در صورت راهیابی به مجلس مهمترین مواردی که پیگیری می‌کنید، چیست؟

یک نماینده نباید بیشتر از ۲ دوره بطور مستمر در مجلس مسوولیت داشته باشد، همچنین ایده جداسازی سهمیه یک نماینده مجلس ویژه شهرستان‌های جرقویه، کوهپایه هرند و ورزنه، مجزا از کلانشهر اصفهان را با جدیت پیگیری می‌کنم.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید؟ مجلس چه کمکی به رفع آنها خواهد کرد؟

مجلس با وضع قوانین و مقررات دقیق، جامع و بر پایه عدالت می‌تواند از عهده اصلاح و تغییر سیستم پولی و بانکی کشور برآید تا با حذف تدریجی ربا، پرداخت وام‌های با درصد پایین بهره، کاهش و توقف نقدینگی و هدایت آن به سمت چرخه تولید بتواند اشتغالزایی کند نه اینکه باعث جذب سرمایه‌ها بسوی واسطه‌گری، سوداگری، سرمایه‌گذاری‌های کاذب و غیرمولد مانند دلار، مسکن و خودرو شود.

مجلس همچنین می‌تواند در الگوی اداری و مالیاتی کشور بازبینی کند. انرژی و حامل‌های آن را به هر کد ملی اختصاص دهد تا بخش قابل قبولی از مشکلات معیشتی مردم رفع شود.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ چه راهکارهای برای حل آنها پیشنهاد می‌کنید؟

مشکل آب بویژه در شهرستان‌های شرق که با مدیریت صحیح، قانونی و عادلانه آب موجود و ذخیره در سد زاینده‌رود بر اساس اولویت‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت قابل رفع است. حرکت بر اساس آمایش سرزمینی، تغییر الگوهای کشت و آبیاری، همچنین انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی برای مصرف صنایع نیز از دیگر راهکارهاست.

آلودگی هوا نیز با به روزرسانی تجهیزات کارخانه‌ها و صنعت خودروسازی، انتقال واحدهای صنعتی از حاشیه شهرها به شهرک‌های صنعتی دورتر از کلانشهر اصفهان، استفاده از سوخت‌های پاک طبق مجوزها و استانداردهای آلایندگی، وضع قوانین و مقررات بازدارنده، نظارت و کنترل دقیق‌تر و بدون اغماض در چرخه سوخت، برخورد قانونی، شدید و اعمال جریمه‌های بازدارنده با مُتخلفان حوزه صنعت و فرهنگ‌سازی در باره حمل و نقل عمومی مدیریت می‌شود.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقادتان به آنها چیست؟

با توجه به مشکلات و وضعیت فعلی کلانشهر اصفهان و شهرستان‌های شرق استان معتقدم عملکردها و تدابیر نمایندگان مجلس بخصوص در حوزه آب ضعیف، مقطعی و غیرکارشناسی بوده است. البته ردِ پای نقش و عملکرد دولت‌های قبلی و وزارتخانه‌های تابعه هم در مشکلات امروز اصفهان به چشم می‌خورد. انتقال ظالمانه آب زاینده‌رود به یزد و کرمان، توسعه کارخانه‌های بسیار آب بَر در منطقه بیابانی و نیمه‌بیابانی اصفهان و رانت و ویژه‌خواری آب از مشکلاتی است که بدنبال بی‌تدبیری‌ها شاهد بروز آنها هستیم.از نمایندگان انقلابی دوره یازدهم انتظار بیشتری می‌رفت اما معتقدم نمره خوبی در کارنامه ندارند و می‌توانستند قاطع، شجاع، دلسوز، پیگیر و عملگرا باشند.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می‌دانید؟

مجلس یازدهم یکدست و هماهنگ بود، قوانین خوب و مفیدی را در مسیر پیشرفت کشور به تصویب رساند. در برابرسیاست‌ها و واکنش‌های خصمانه غربی واکنش به موقع داشت. همراه با دولت بود و توانست مدیریت مشارکتی قابل قبولی ارائه کند.

با این وجود در تغییر سیستم بانکی و پولی، شفاف‌سازی مالیاتی، قوانین حوزه صنعت و کشاورزی و هماهنگ سازی پرداخت حقوق و دستمزد ضعیف عمل کرد. وضع قوانین با تاثیرپذیری از گرایش‌های سیاسی قومی و قبیله‌ای، مردمی عمل نکردن در وضع قوانین و نظارت بر آنها، تعارض منافع و نبود جسارت و اقدام انقلابی از دیگر ضعف‌های مجلس یازدهم است.

ایرنا: تاکنون قانون اساسی را خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن کدام است؟

قانون اساسی کشورمان بر پایه حکومت دینی و مردم سالاری بنا شده و مهمترین اصل آن ولایت فقیه است. یک اصل هوشمندانه، منطقی و عاقلانه که در زمان غیبت می‌تواند پاسخگوی نیازها و منافع ملی مردم باشد.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان، به مهمترین پیشینه اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

کارشناس ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان، ۲۸ سال سابقه آموزشی، تدریس و مشاوره تحصیلی، مصاحبه‌گر و ارزیاب اداره کل آموزش و پرورش استان در آزمون‌های استخدامی، چاپ مقاله در مجلات علمی-پژوهشی(ISC) و همایش های ملی و بین‌المللی، کسب رُتبه و مقام‌های مختلف در مسابقات تخصصی معلمان.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است.خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخاباتِ امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای کسب ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha