نامزد حوزه انتخابیه اصفهان: دولت به «فرزندآوران»، بجای زمین، مَسکن بدهد+ فیلم

اصفهان-ایرنا- نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: رشد جمعیت کشور تا سال ۱۴۱۵ به صفر خواهد رسید، این تهدید جدی است بنابراین دولت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، بجای زمین به زوج‌ها خانه کوچک واگذار کند.

حسین پناهی(کد انتخاباتی ۱۲۹۷) روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.وی نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه است.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید؟ مجلس چه کمکی به رفع آنها خواهد کرد؟

آنطور که آمارها می‌گوید ۱۱ میلیون سالمند در کشور وجود دارد و تا ۱۰ سال آینده این جمعیت بشدت افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالیست که اکنون آنطور که انتظار می‌رود پاسخگوی نیاز سالمندان در حوزه‌های مختلف نیستیم. بطور مثال در دنیا به ازای هر ۱۸ و در ایران به ازای هر ۵۰۰ سالمند یک تخت آسایشگاه وجود دارد، همچنین تعداد پزشکان درمانگر سالمندان در کشورمان حدود ۲۰ نفر است که این فاجعه محسوب می‌شود.

بحران مهاجرت جوانانِ متخصص، هزینه‌های عاطفی، معیشتی و آموزشی برای خانواده‌ها دارد.از طرفی مهمترین مشکل ما نبود مدیریت منابع انسانی است. در این زمینه نیازمند تشکیل «وزارتخانه منابع انسانی» هستیم تا همه مشکلات فرهنگی و اجتماعی بطورساختارمند بررسی و رفع شود.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آنها چیست؟

این نگاه در باره برخوردار بودن شهر اصفهان درست نیست. برای حل مشکل آب این خطه می‌توانیم آب را از دریا به کرمان منتقل کنیم که نزدیکتر است و پس از آن برداشت آب از زاینده‌رود برای آن استان را متوقف سازیم.آلودگی هوای اصفهان و فرونشست زمین نیز با مدیریت صحیح قابل حل است.

در بخش اقتصادی استان نیز می‌توان با ایجاد تعاونی‌، چرخه تولید را رونق داد و اشتغال پایدار ایجاد کرد. نیازمند اصلاح ساختار بودجه هستیم زیرا همواره در سال های متعدد تصویب آن با کسری تورم‌زا همراه بوده و کاهش نقدینگی بطور هدفمند و گسترش قرض‌الحسنه‌ها برای رونق اقتصاد استان ضروریست.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقادتان به آنها چیست؟

معتقدم نمایندگان نتوانستند با یکدیگر هم‌افزایی کنند تا باری را از روی مشکلات واقعی مردم بردارند. آنها قانون ۹ ماده‌ای سال ۹۲ در باره زاینده‌رود را اجرا و مُطالبه نکردند.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می‌دانید؟

ورود به مقوله جوانی جمعیت، نقطه قوت است اما خروجی آن ملموس و کافی نیست. بودجه با کسری تصویب شده است که تورم را بیشتر خواهد کرد. نقدینگی نیز بطور هدفمند برنامه‌ریزی نشده است.

ایرنا: تاکنون آیین نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

یکی از بندهای مهم آیین‌نامه تحقیق و تفحص است که با توجه به اینکه نظام بانکی کشور اشکال اساسی دارد مجلس باید در مورد آن بررسی‌های لازم را انجام می داد که محقق نشد. معتقدم تحقیق و تفحص را باید از بانک‌ها کلید زد. در بسیاری از کشورها، بهره بانکی بسیار پایین است.

ایرنا: تاکنون قانون اساسی را بطور کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

در ماده ۴۱ قانون کار، افزایش حقوق‌ها بر اساس تورم و سبد معیشتی تعیین شده است که بر اجرای آن نظارت نمی شود. همچنین ماده ۱۲۵ مدیریت خدمات کشوری اجرا نشده است. این موارد باید بازبینی و ضمانت اجرای آن اصلاح شود.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان، به مهمترین پییشنه اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

دانش‌آموز برتر رشته ریاضی فیزیک در دوران دبیرستان، کارشناس مهندسی ساخت تولید، دانشجوی نمونه کارشناسی ارشد مهندس ساخت و تولید از دانشگاه خواجه نصیر تهران، مُدرس دانشگاه، بازرس تولیدکننده لوازم پزشکی، هنرآموز آموزش و پرورش، عضو اتحادیه اصناف، تولیدکننده تجهیزات پزشکی و قطعات خودرو در صنعت.

به گزارش ایرنا ،استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخاباتِ امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای کسب ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha