۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85401427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دعوت استادان دانشگاه‌های اصفهان برای حضور پُرشور مردم در انتخابات

اصفهان - ایرنا - شماری از استادان دانشگاه‌های استان اصفهان با صدور بیانیه‌ از مردم برای مشارکت پُرشور در انتخابات ۱۱ اسفند امسال دعوت بعمل آوردند.

به گزارش ایرنا، استادان دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌، همه آحاد ملت بویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها را به شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: بر همه نُخبگان و تحلیلگران، روشن و مُبرهن است که ایران عزیز برای ایفای نقش ویژه در عرصه جهانی نیازمند قدرت نرم اجتماعی است که تنها با حضور و مشارکت مردم و کُنشگری فعال و آگاهانه اجتماعی سیاسی آحاد جامعه حاصل می‌شود.

در این بیانیه تصریح شده است: ما استادان دانشگاه نیز همچون شما به مشکلات متعدد اقتصادی همچون تورم، مسکن، اشتغال، کاهش ارزش پول ملی و مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور که طی سال‌ها سوء مدیریت، فرصت‌سوزی و تصمیمات غیرکارشناسی و نیز تحریم‌های ظالمانه بر شانه مردم عزیزمان سنگینی می‌کند، مُعترف و عمیقا متأسفیم و با تمام وجود آن را حس می‌کنیم و برای حل آنها در کشور عزیزمان و در کنار شما ایستاده‌ایم.

استادان دانشگاه اصفهان در بیانیه خود تاکید کردند: صادقانه و دلسوزانه و فارغ از گرایشات سیاسی و فکری مختلف می‌گوییم که هیچیک از این مشکلات با کناره‌گیری از مشارکت سیاسی و قهر با صندوق رای قابل حل نیست، بلکه با استناد به همه نظرات علمی و تجارب تاریخی بطور قاطع می‌گوییم که عدم مشارکت باعث تعمیق و توسعه مشکلات بویژه در حوزه امنیت کشور می‌شود.

در بیانیه استادان دانشگاه اصفهان آمده است: با درک همه مشکلات و با نگاه به ظرفیت‌های کشور و توجه به تهدیدها و فرصت‌های بی‌سابقه بین‌المللی، تنها راه حل علمی و منطقی مشکلات و حفظ امنیت و تمامیت ارضی و ارتقاء جایگاه ایران در نظم جدید جهانی را استفاده از حق انتخاب، شناخت و انتخاب افراد کاردان و دلسوز می‌دانیم و از مردم عزیز می‌خواهیم تا همچون همیشه در کنار هم در عرصه مهم و سرنوشت ساز انتخابات ۱۱ اسفند مشارکتی پرشور داشته باشیم.

هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:انتخابات در کشور ما، نه‌تنها راهی برای اداره جامعه بلکه فرصتی برای نمایش مردم‌سالاری است. دانشگاهیان این دانشگاه با حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، فرصت را برای مطالبه‌گری و مشارکت آگاهانه مُغتنم می‌شمارند.
ادامه این بیانیه حاکیست: جامعه علمی و دانشگاهی کشور، انتظار پشتیبانی قانونی برای پیشرفت و تعالی نظام آموزش عالی را دارند، مجلسی که با روی کارآوردن و تصویب قوانین کارآمد و نظارت بر اجرای قوانین زمینه ورود دانشگاه‌های کشور به نسل چهارم دانشگاه‌های پیشرو در تولید فناوری را فراهم کند؛ موانع جدی بر سر راه اشتغال دانش آموختگان و نسل جوان را بیش از گذشته برطرف سازد و رشد علمی کشور را شتاب بیشتری بخشد. از این رو از دانشگاهیان دعوت می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده، با شناخت هرچه بهتر نامزدهای انتخابات، زمینه ورود افراد کارآمد، ملتزم به قانون اساسی و متعهد به مبانی اخلاق اسلامی را که می‌توانند سرنوشت جامعه و اصلاح امور مهم کشور را در دست گیرند، با پشتوانه آرای قوی فراهم کنند.

استادان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بر آمادگی و دعوت از مردم قهرمان ایران اسلامی برای حضور حماسی در انتخابات ۱۱ اسفند امسال تاکید کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha