نامزدِ انتخابات در اصفهان: «اقتصادِ مردم‌محور» الگوی قانونگذاری در کشور شود + فیلم

اصفهان-ایرنا- نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان گفت: تغییر ریل‌گذاری قوانین کشور به سمت حمایت از «اقتصاد مردم‌محور» در قالب شرکت‌های سهامی عام و تعاونی‌ها ضروریست.

محمود محمودزاده (کد انتخاباتی ۱۸۶۸) روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

نام وی جزو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب( اُمنا) برای حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه است.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید؟ مجلس چه کمکی به رفع آنها خواهد کرد؟

اقتصاد، ارزش پول ملی و ثبات قیمت‌ها که ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد مهمترین مساله کشور است. مجلس بعنوان نهاد ناظر و قانونگذار باید در حوزه نظارتی با جدیت وارد شود و ثبات اقتصادی ایجاد کند.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آنها چیست؟

خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین مشکلاتی است که همه آن را می‌دانیم اما در این میان مساله تهدید جمعیت نیز جدی است. استان اصفهان جزو ششمین استان پیر کشور محسوب می‌شود. برای رفع تنگناهای معیشتی مردم این خطه نیز باید بطور ویژِه برنامه‌ریزی شود.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ انتقادتان به آنها چیست؟

بطور یقین تلاش همه این است که بهترین عملکرد را داشته باشند اما معضلات اصفهان نیاز به کار بیشتر و خلاقیت دارد.

ایرنا: تاکنون قانون اساسی یا آیین‌نامه مجلس را خوانده‌اید؟ آنها را چطور ارزیابی می کنید؟

در قانون اساسی، رسمیت شناختن و تقویت بخش‌های اقتصاد غیردولتی و مردم محور را مهمترین اصل می‌دانم. در آیین نامه مجلس، مساله شفافیت آرا و کافی نبودن جلسات رسیدگی به مسائل قانونی با توجه به حجم طرح و لایحه‌های در نوبت رسیدگی نیازمند بازبینی است.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می‌دانید؟

قوانینی که به اخذ مالیات‌های متعدد از مردم منجر شده و بخش خصوصی را در مضیقه قرار داده، نقطه ضعف مجلس یازدهم است که باید بازبینی شود اما تعداد قوانینی که تصویب شده خوب بوده است اگرچه باید دید این دستاورد در واقعیت تا چه اندازه به نفع مردم و تقویت اقتصاد آنها خواهد بود.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان، به مهمترین پییشنه اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

متولد اصفهان، رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی و قائم مقام وزیر و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخاباتِ امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای کسب ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha