نامزد حوزه انتخابیه اصفهان: حل مشکلات معیشتی در گرو مردمی کردن اقتصاد است

اصفهان-ایرنا-نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت، بزرگترین مشکل امروز مردم کشور و اصفهان است که بر اساس مدل‌های اقتصادی طراحی شده می‌توان مبنای جدیدی برای ارتقاء معیشت با استفاده از مردمی کردن اقتصاد انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود محمودزاده روز چهارشنبه در نشست خبری اعضای ائتلاف انتخاباتی مردمی نیروهای انقلاب «اُمنا» در مجتمع مطبوعاتی اصفهان، افزود: بر اساس مدل‌های اقتصادی طراحی شده است که می‌توان مبنای جدیدی برای ارتقاء معیشت مردم با استفاده از مردمی کردن اقتصاد انجام داد تا اقتصاد از نقش ویژه و غالب بودن اقتصاد دولتی، به طرف اقتصاد مردم پایه در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های سهامی عام متعلق به مردم جابه‌جا شود و عموم شهروندان و خانوارها بتوانند درآمد دومی را استحصال کنند تا شرایط عادی زندگی را داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه می‌توانیم در مراحل کوتاه‌مدت و میان‌مدت به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم .

نامزد دوازدهمین انتخابات تصریح کرد: اصفهان در بیشتر شاخص‌های توسعه در دهه گذشته عقب افتادگی جدی دارد.

وی اضافه کرد: باید با همدلی و عزم همگانی و با مشارکت و محوریت همه مردم بتوانیم بر مشکلات استان اصفهان فائق بیاییم.

محمودزاده خاطرنشان کرد: تیمی که در قالب تشکل ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب «اُمنا» دور هم جمع شده‌اند، اغلب از متخصصان هم عهد و هم عقیده هستند که فارغ از مسائل متعدد موجود، می‌خواهند برای حل مشکلات مردم بکوشند.

انتخابات یازدهم اسفند موجب تقویت نظام خواهد شد

نامزد دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه اصفهان نیز گفت: انتخابات یازدهم اسفند نقطه قوتی برای جبهه حق و موجب تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

مسعود نیک‌دستی ادامه داد: اولویت و نیت ما برای معرفی جمعی به مردم، بیش از رسیدن به پست و مقام، خدمت صادقانه و بدون چشمداشت نسبت به مطامع دنیوی، جلب رضای خداوند متعال و خدمت صادقانه به مردم است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه بندی‌های سیاسی یا تشکل‌هایی که در شکل‌گیری این ائتلاف سهمیه داشتند، اهمیت چندانی نداشت، اظهار داشت: علاوه براینکه معیشت بصورت عام در کل کشور یک مشکل اساسی است، اما جریان دائمی زاینده‌رود، آلودگی هوا و ریزگردها و فرونشست سه مشکل بسیار عمده در اصفهان محسوب می‌شود.

نیک‌دستی اظهار داشت: تمام صدای و نیروی نمایندگان مجلس باید به سمتی سوق پیدا کند که صدای مظلومیت اصفهان بویژه در زمینه جریان آب زاینده‌رود در کشور ضریب پیدا کند.

وی بیان کرد: مشکل زاینده‌رود و جریان دائمی آن تنها مشکل اصفهان نیست و باید با هم‌افزایی نمایندگان استان و حتی نمایندگان کل حوضه آبریز از جمله استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمان و یزد، این صدا ضریب افزونتری بیابد.

این نامزد انتخابات مجلس از حوزه اصفهان گفت: هدفم از ورود به این عرصه این است که اولویت‌های اصلی که در ذهن اصفهانی‌ها وجود دارد را به پیش ببریم و بر اساس اینکه معیشت بعنوان نیاز کنونی مردم است، طبق روش‌های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، بعنوان یکی از سربازان این عرصه، بصورت تمام قد و تمام وقت و با تمام انرژی برای رفع مشکلات معیشتی مردم فعالیت کنم.

وی افزود: عمده‌ترین کاری که باید برای اقتصاد انجام داد، آوردن مردم پای کار اقتصاد است که روش‌های متعددی از جمله راه‌اندازی تعاونی‌ها برای این کار وجود دارد که با تبدیل این مطالبه به قانون می‌توان سطح معیشت مردم را نیز ارتقاء داد.

نیک‌دستی ادامه داد: اولویت نخست نمایندگان هر منطقه باید اولویت مردم خودشان باشد و نمی‌توانیم بعنوان نماینده شهر اصفهان، نظرات اقشار مختلف مردم را نادیده بگیریم.

وی یادآور شد: نماینده مجلس باید جهانی فکر کند، کشوری تصمیم بگیرد و استانی عمل کند اما پیش بردن هر سه مساله بصورت موازی هیچ منافاتی با هم ندارد و افق دید نمایندگان مجلس باید با تصویب قوانین و اجرای خوب آنها با هدف رسیدن ایران به یک تصمیم‌گیر اصلی و باثبات در عرصه بین‌المللی و قدرت منطقه ای تلاش کنند.

به گفته وی، معیشت و اقتصاد خانوارهای ایرانی پاشنه آشیل کشور است که باید تمام برآیندها در راستای رفع این مشکل باشد.

سلامت و پاکی، نخستین ویژگی برای انتخاب نماینده مجلس است

دیگر نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سلامت و پاکی را باید بعنوان نخستین ویژگی برای انتخاب یک نماینده مجلس درنظر گرفت و تخصص، تجربه و سوابق مدیریتی در مراحل بعد قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی افزود: در درجه نخست باید انسان‌های سالم را برای این منصب انتخاب کنیم و بعد به تخصص، تجربه و سوابق مدیریتی فکر کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان در ابتدای هر دوره، دیداری با رهبر معظم انقلاب دارند و در آن جلسه با توجه به افق و وسعت نگاه ایشان بعنوان دیده‌بان و فرمانده به مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی، اولویت‌های امروز جامعه را اعلام می‌کنند.

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: پیگیری لازم برای تحقق اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای مجلس یازدهم ارائه کردند، در حد وسع و توان انجام شد که چند مورد از آنها از جمله پیگیری ایده استان‌های ساحلی برای احیای سواحل مکران، داستان کوله‌برها، ته‌لنجی‌ها و قاچاق سوخت و موضوع شیفت یا شبکه یکپارچه فراوری و ترابری ریلی به نتیجه رسید.

وی گفت: در صورتیکه در مجلس دوازدهم توفیق خدمت داشته باشم ضمن نگاه به اولویت‌هایی که رهبر معظم انقلاب معین خواهند کرد، تحقیق و تفحص از بانک‌های کشور را در دستور کار قرار خواهم داد.

به گزارش ایرنا، ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب(اُمنا) شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن فهرست منتخب خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه را اعلام کرد.

مسوولان این ائتلاف در اصفهان اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

حجت الاسلام حسین میرزایی، منصور باقرصاد، عباس مقتدایی، مسعود نیک دستی و محمود محمود زاده فهرست اعلامی امنا برای انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

از این فهرست حجت‌الاسلام میرزایی و عباس مقتدایی، نمایندگان فعلی اصفهان در مجلس هستند.

استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخاباتِ امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای کسب ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha