جلوگیری از مازوت‌سوزی، نیازمند اجرای دقیق قانون با نظارت مجلس است + فیلم

اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها یکی از عوامل اصلی آلودگی اصفهان به‌شمار می‌آید که جلوگیری از آن نیازمند اجرای دقیق قانون توسط دولت با نظارت مجلس است.

به گزارش ایرنا، حسین جعفریان صدیق ( کد انتخاباتی ۱۳۴۳) روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت و گوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

نام وی جزو لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه است.

ایرنا: برای رفع آلودگی هوا چه پیشنهادهایی دارید؟

اصفهان همانند سایر کلانشهرها از آلودگی خودروها رنج می‌برد و چاره‌ای جز یک تصمیم ملی برای سوخت سبز (برقی کردن خودروها) نداریم که باید در سطح کشور عملیاتی شود، اما در مورد اصفهان اوضاع متفاوت است که حتی با جایگزینی سوخت سبز هم مشکل آلودگی هوا پابرجاست و آن هم به‌دلیل کارخانه‌های صنعتی و ملی از جمله ذوب آهن، فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی است که دورتادور این شهر را فرا گرفته است.

چند سالی است که در نبود نظارت قوی، فیلتراسیون صنایع درست انجام نمی‌شود و نتیجه آن، رتبه های نخست اصفهان در بیماری‌هایی همچون ام اس و انواع سرطانهاست که این موضوع به نظارت و پیگیری قوی وکلای اصفهان نیازمند است. نکته سوم که از نظرها دورمانده، مازوت‌سوزی نیروگاه‌هاست، این مورد نیز نیازمند اجرای دقیق قانون توسط دولت با نظارت مجلس است، اصفهان قوی و شاداب بدون نمایندگانی قوی، محکم، شجاع و انقلابی دور از دسترس است.


ایرنا: در رابطه با حقابه زاینده‌رود چه طرحی دارید؟

حقابه همانطور که از اسمش پیداست، حق بوده و حق هم گرفتنی است، اما بیش از سه دهه است که آب اصفهان به مناطق دیگر برده شده است، نمایندگان اصفهان باید از ابتدا جلوی این موضوع را می‌گرفتند اما به هر دلیلی که غیر قابل بخشش است، واکنشی نشان ندادند و نتیجه مُنفعل بودن آنها هم اکنون به فرونشست، بیکاری باغداران و کشاورزان شرق اصفهان، تغییر زیست بوم (اکوسیستم) منطقه و ازبین رفتن تالاب بین المللی گاوخونی برای اصفهان تبدیل شده است.

در مجلس فعلی که تصمیم به اجرای پروژه بن - بروجن گرفته شد باز واکنش جدی از نمایندگان ندیدیم، جز یکی از نمایندگان که به حق، جانانه ایستاد اما یک دست صدا ندارد و پروژه بن - بروجن آخرین ضربه بر پیکر بی‌جان زاینده‌رود بود اما نمایندگان اصفهان اعتراض محکمی نکردند. مگر غیر از این است که آنها وکلای ما در مجلس بودند، چرا به وظیفه خود عمل نکردند، ما به غیر از خود اصفهان که پنج نماینده دارد به‌همراه نمایندگان شهرهای نزدیک اصفهان و حوضه آبریز زاینده رود حدود ۱۰ نماینده داشتیم، آیا اگر آنها هم محکم می‌ایستادند نتیجه به نفع مردم اصفهان تغییر نمی‌کرد.

ایرنا: نظر شما درباره اقتصاد اسلامی چیست؟

اسلام قوانین اقتصادی مشخصی در باره خمس، زکات، انفال، اوقاف و برداشت از بیت المال دارد اما قوانین مالیاتی و نحوه تتبع دولت در دارایی‌های مردم به نظر بعضی از صاحب‌نظران خالی از اشکال نیست و باید بازنگری شود، همچنین نحوه کنترل تورم و قیمتگذاری دستوری نیاز به بازنگری دارد.

بانک‌ها در حال بنگاهداری به نفع خود و به ضرر مردم هستند و از یک طرف، سختگیری پرداخت وام های خُرد به عامه مردم و از طرفی، پرداخت وام‌های سنگین با امضاهای طلایی بدون هیچ پشتوانه‌ای به خواص از جمله مشکلات بانک‌هاست.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان به مهمترین سوابق اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، کارشناسی مخصوص حافظان کل قرآن کریم، مهندس نرم افزار، مدرس زبان عربی و انگلیسی، تدریس در واحد بین‌المللی برای دانشجویان غیر ایرانی، انتشار مقالات قرآنی در حوزه های مرتبط، انتشار مقالات دانشگاهی درباره طب سنتی و اسلامی، معاونت آموزشی مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی، تجربه بیش از یک دهه تدریس علوم قرآنی در مراکز دولتی، غیردولتی و نظامی، تدریس دوره‌های آشنایی با رسانه و مدیریت رسانه، آموزش دوره‌های موفقیت و سرمایه‌گذاری بر اساس آموزه های دینی، عضویت در نهادهای فرهنگی و کانون‌های قرآن و عترت، دارنده بیش از ۱۰ گواهینامه حفظ کل قرآن کریم در سطح کشوری، دارنده گواهینامه تفسیر، تجوید و ترتیل قرآنی در سطح بین المللی، تقدیر توسط مسوولان مختلف، برگزاری دوره های حفظ و تفسیر قرآن در رده‌های سنی مختلف به‌صورت جهادی و مشاوره در تولید نمایش‌ها و برنامه‌های مذهبی از جمله سوابق بنده است.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس ( ۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha