۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85490060
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ایجاد فرهنگ «خودپلیسی» در دستور کار کلانتری‌های اصفهان قرار دارد

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: ایجاد «فرهنگ خودپلیسی» در بین مردم برای از بین بردن فرصت‌های وقوع جرم توسط مجرمان، در دستور کار کلانتری‌های استان قرار دارد.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این فرهنگ با توجه به رویکرد اصلی کلانتری‌ها که پیشگیری از وقوع جرم در حوزه استحفاظی مختص خود است. در استان پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس تمام روسای کلانتری‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم موظف شدند تا با مردم محله خود ارتباط برقرار کرده و با حضور در مساجد، مدارس و سایر محافل مردمی نکات آموزشی و هشداردهنده را به آنان آموزش دهند تا مانع از فرصت وقوع جرم برای مجرمان شوند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان همچنین با اشاره به تداوم اجرای طرح تحول در کلانتری‌های استان گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش دقت، سرعت و کیفیت در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات به مردم است .
وی خاطرنشان کرد: طرح تحول کلانتری‌ها که از چندین سال قبل در دستور کار فراجا قرار گرفت همچنان با قوت خود ادامه دارد و از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در این طرح استفاده می شود.
سرهنگ ثابت راسخ افزود: این طرح از سال ۹۵ در استان در دستور کار قرار گرفت و قرارگاهی نیز در این زمینه در ستاد فرماندهی انتظامی استان راه‌اندازی شد و هر ماه در این قرارگاه بر نحوه عملکرد کلانتری‌ها و تحولات صورت گرفته نظارت و ارزیابی صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان با بیان اینکه طرح تحول در کلانتری و پاسگاه‌ها با ۲ رویکرد فرایندی و محیطی اجرا می‌شود، گفت: هدف نهایی این طرح افزایش سرعت، دقت و کیفیت ماموریت‌ها و ارائه خدمات به مردم و در نهایت کسب بالاترین سطح رضایتمندی مردمی است.
سرهنگ ثابت راسخ تصریح کرد: در طرح تحول به کیفیت بیشتر از کمیت پرداخته شده و سعی ما بر این است که در رسیدگی به پرونده‌ها و امدادرسانی به مردم تغییرات گسترده‌ای رخ دهد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزیابی صورت گرفته نشان می‌دهد که طرح یاد شده بخوبی پیش رفته و باعث افزایش رضایت مردم از خدمات ارائه شده در کلانتری ها نسبت به گذشته شده است که انتظار می رود این رضایتمندی روز به روز افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: در رویکرد محیطی نیز به دنبال این هستیم که محیط کلانتری ها و پاسگاه ها از نظر فیزیکی دچار تحول شده و به یک محیط آرامش بخش برای مراجعان به این رده ها تبدیل شود.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: طی این سال ها ساختمان کلانتری ها، تجهیزات، امکانات، سامانه ها و سیستم های هوشمند، ناوگان خودرویی و موتوری متحول شدند که در افزایش بهره وری و عملکرد بهتر آنان نقش بسیار مؤثری داشتند.
به گزارش ایرنا، حدود ۴۰ کلانتری در حوزه شهرستان اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha