نامزد انتخابات: نمایندگان دوره‌های پیشین اصفهان، گرفتار سیاست‌زدگی بودند

 اصفهان-ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان مزین به علم و مردمِ سخت کوش است اما نمایندگان دوره‌ های پیشین در خور و شأن مردم این خطه پیگیر رفع مشکلات نبوده اند و بیشتر گرفتار سیاست بودند.

مصطفی خواجه دهاقانی (کد انتخاباتی ۱۴۲۷) روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت و گوی تبلیغاتی خود به سووالات ایرنا پاسخ داد.

وی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه اصفهان، جرقویه، هرند و کوهپایه است.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می کنید؟ انتقادتان به آن ها چیست؟

بنده نظر شخصی خود را بیان می کنم. با توجه به اینکه اصفهان مزین به علم، جوانان نخبه، باهوش و مردم سخت کوش است، نمایندگانِ اصفهان در خور و شأن مردم این خطه پیگیر رفع مشکلات آن‌ها نبوده و بیشتر گرفتار سیاست زدگی و بوده اند و گرنه مشکلاتی چون کمبود منابع آبی، آلودگی هوا، مشکلات مربوط به حق آبه شرق اصفهان، خشک شدن تالاب گاوخونی و ایجاد مرکز ریز گردها را نداشتیم.

اصفهان با این همه ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری در جایگاه خود نیست و امروز که در میان مردم اوضاع را رصد می کنیم، آن ها حس خوبی ندارند.

نمایندگان باید نماینده مردم باشند، درد آن‌ها را بفهمند و بعد از انتخابات با مردم شفاف، صادق و در تعامل باشند. نمایندگان نباید انرژی خودشان را صرف امور اجرایی کنند- اینکه رییس یا فلان مدیر چه کسی باشد یا نباشد - با مسوولین صریح و قاطع باشند و قوانین را بروزرسانی و جهادی کار کنند. نمایندگان باید با جوانان نخبه و متخصص در ارتباط باشند و از آنجایی که شرایط امروز ما بسیار حساس است، دولت آقای رییسی را کاملا حمایت کنند.

مشکل تبعیض وجود دارد که نمایندگان باید با نظارت و حساسیت راه های تبعض را ببندند. همچنین نماینگان در رابطه با کمک به حل مشکلات آلودگی هوا باید عدم اجرای قانون هوای پاک را از ارگان‌ها و وزرا پیگیری و برای عدم توسعه صنایع آب بر در اصفهان تلاش کنند.

به هر روی دردها زیاد است ولی درمان هم وجود دارد. نمایندگان فقط با کار، تلاش و همت و نه با شعار دادن بلکه با وظیفه قانونگذاری و نظارت و پیگیری می‌توانند حلال مشکلات باشند.

نامزد انتخابات: نمایندگان دوره‌های پیشین اصفهان، گرفتار سیاست‌زدگی بودند

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟

مهمترین معضلات حوزه انتخابیه کمبود منابع آبی، آلودگی هوا، عدم راه‌های مناسب با توجه به اینکه بالاترین حجم ترانزیت کالا و حمل و نقل از اصفهان است. مشکلات مربوط به موضوع حق آبه شرق اصفهان، خشک شدن تالاب گاوخونی، ایجاد مرکز ریزگردها و گسترش کویر از مهمترین مشکلات برشمرده می‌شوند.

همچنین مهاجرت اتباع خارجی، معضلات اجتماعی و فرهنگی و البته مشکلات اقتصادی که باعث فشار بر اکثریت مردم شده است، از مسائل و چالش‌های دیگرِ مردم این خطه است.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می دانید؟

مجلس یازدهم مجلس انقلابی بود اما برخی از مشکلات هنوز وجود دارند. در خصوص این مشکلات این پرسش‌ها مطرح است که چرا مشکل کارگران و کارفرمایان هنوز حل نشده است، چرا هنوز به طور جدی پیگیری و نظارت بر فرار مالیاتی نمی‌شود، چرا مهاجرت جوانان نخبه و مشکل ازدواج جوانان نظارت جدی نشده است یا اینکه چرا بروز رسانی قوانین به خوبی پیگیری نمی شود؟

ایرنا: تا کنون آیین نامه های داخلی مجلس را خوانده اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

آیین نامه‌های داخلی مجلس را مطالعه کرده‌ام. بی شک نقاط قوت و نقاط ضعف وجود دارد که باید بروزرسانی شوند ولی از همه این‌ها بدتر عدم اطلاع نمایندگان مجلس بعد از ۲ سال یا تا پایان دوره نمایندگی از برخی موضوعات و شرایط آیین نامه‌ها است. از نظر اینجانب ضعف دیگر آیین نامه داخلی، دادنِ قدرت زیاد به رییس مجلس است.

ایرنا: تا کنون قانون اساسی را به طور کامل خوانده اید؟ مهمترین اصل آن را چه می دانید؟

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به دقت مطالعه کرده ام. تمامی اصول قانون اساسی به جهت اینکه ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و حدود قدرت سیاسی و حق حقوق شهروندی را بیان می‌کند، مهم است ولی از نظر اینجانب فصل اول که خلاصه‌ای از چهارچوب کلیات قانون اساسی و ماهیت نظام اسلامی است اهمیت بالاتری دارد.

ایرنا: چنانچه نکته ای مد نظرتون هست بفرمایید.

به عنوان جزیی کوچک از جانب مردم ولایی و شریف اصفهان از صبر، تلاش و مجاهدت شما جهت برگزاری انتخابات پرشور تشکر می کنم. در پایان از مردم آگاه حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، ورزنه و هرند درخواست دارم در یازدهم اسفند در پای صندوق های رای حضور داشته باشند و به نماینده اصلح رای بدهند.

اینجانب مصطفی خواجه دهاقانی با شناخت از درد و مشکلات مردم به عنوان یک سرباز ولایت به میدان آمده‌ام که با تعامل و ارتباط با جوانان و متخصصان، ایرانی آباد داشته باشیم.

ایرنا: سوابق اجرایی، علمی و... خودتان را بفرمایید.

مدرک کارشناسی ارشد شیمی آلی و نظارت بر امور دارویی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۱۷ سال سابقه کار در صنعت دارم. به عنوان کارشناس ارشد تحقیقات و فرمولاسیون دارویی مشغول به کار هستم و با توفیق خداوند توانسته ام ۱۵ قلم محصول دارویی جدید در داروسازی فارابی و ریحانه اصفهان فرمولاسیون و وارد بازار دارویی کنم.

رییس مستند سازی در زمینه ثبت پرونده های دارویی بوده ام و در ثبت دارو در کشورهای همسایه و اوراسیا موفق بوده ایم و در این زمینه ۲۰قلم دارو در این کشورها ثبت و اخذ پروانه شده است.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخاباتِ امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha