نامزد انتخابات: وام خرید خودروی هیبریدی برای اصفهانی‌ها تصویب شود+ فیلم

اصفهان-ایرنا- نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: رفع سریع آلودگی هوای اصفهان نیازمند ارائه تسهیلات ویژه به ساکنان این شهر و تسهیل واردات خودروی هیبریدی برای آنهاست.

محمد هادی مُلاکریمی خوزانی (کد انتخاباتی ۱۹۱۵) روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.وی نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه است.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه شما چیست؟ چه راهکاری برای آنها در نظر دارید؟

در این زمینه می‌توان به کم‌آبی، خشک بودن زاینده‌رود، ترافیک، آلودگی هوا و سونامی سرطان اشاره کرد. آلودگی هوای اصفهان بدلیل ترافیک، حمل و نقل و اماکن صنعتی مانند ذوب‌آهن است.تعطیل کردن صنایع راه‌حل رفع آلودگی هوا نیست. لازم است هرچه سریعتر تسهیلاتی برای ارائه وسیله نقلیه هیبریدی به مردم استان ارائه شود.همچنین بدلیل اینکه اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است می‌توان این کلانشهر را بعنوان منطقه ویژه و آزاد در نظر گرفت تا مردم با کمترین حقوقِ گمرکی خودرو هیبریدی وارد کنند. همچنین می‌توان با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خارجی فیلترهایی روی دودکش خروجی ذوب‌آهن و فولاد مبارکه نصب کرد و دود غلیظ ناشی از فعالیت آنها را که شبانه‌روز در حال آلوده‌کردن شهرهای اطراف و سونامی سرطان شده اند را به دیگر فرآورده‌ها تبدیل کرد. مساله آب هم راه حل دارد و می‌توان با ارائه طرح‌هایی آن را مدیریت کرد.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید؟

ناپایداری اقتصاد و تورم سرسام‌آور، سوء‌مدیریت در سطوح مختلف، فساد اقتصادی نجومی، نابسامانی بازار خودرو، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان از جمله این مشکلات است که هر کدام به اتاق فکر و کار کارشناسی نیاز دارد. با اجرای قانون شفافیت برای هر سه قوه می‌توان بطور چشمگیری از فساد جلوگیری کرد. برای جوانی که ازدواج کند می‌توان بسته تشویقی استخدام دولتی یا نصف شدن مدت سربازی را در نظر گرفت. بسیاری از کارکنان دولت بصورت پیمانکاری و قراردادی مشغول کارند که می‌توان قانونی تصویب کرد تا هر کس صاحب فرزند سوم شود، استخدام رسمی او صورت بگیرد.

ایرنا: عملکرد کلی مجلس یازدهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عملکرد نمایندگان اصفهان در مجلس یازدهم چندان رضایت‌بخش نبود بویژه در دفاع از حقابه زاینده‌رود بسیار ضعیف بودند. نقاط قوت مجلس یازدهم تصویب قوانین مانند واردات خودرو و جوانی جمعیت بود. در مجموع قوانین خوبی تصویب شد اما در اجرای سریع قوانین مانند واردات خودرو ضعیف عمل شد. همچنین قانون شفافیت که قول آن را داده بودند هنوز به نتیجه نرسیده است.

ایرنا: آیا قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس را مطالعه کرده‌اید؟

بله چند مرتبه قانون اساسی را خوانده‌ام. به نظرم هر کدام اهمیت خود را دارد ولی اصل ۱۹ و ۲۰ بسیار مهم است.آیین‌نامه مجلس را هم مطالعه کرده‌ام. اشکالات زیادی به آن وارد است بعنوان مثال برای نمایندگانی که بیش از اندازه در جلسات مجلس غیبت دارند باید فکری کرد.

ایرنا: با هدف آشنایی مخاطبان، به مهمترین پیشنه اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

متولد ۱۳۶۴ در یک خانواده مذهبی قرآنی، دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی، کارمند شرکت انتقال گاز ایران، مُدرس دانشگاه، تالیف و چاپ سه مقاله و یک کتاب در زمینه امنیت شبکه‌های کامپیوتری، دارای مدارک بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و شبکه، مسوول سخت‌افزار و نرم‌افزار شرکت انتقال گاز ایران، بیش از ۱٠ دوره شرکت در مسابقات کشوری ترتیل قرآن، دارای مدرک مربیگری ترتیل، بیش از ۲٠ سال عضو شورای پایگاه‌های بسیج، عضو جامعه اسلامی مهندسین اصفهان، عضو هیات مدیره چند خیریه و مسجد، ارائه مشاوره و دهها طرح به شهرداران اصفهان و شهرهای اطراف، فعال امور اجتماعی، قرآنی.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخاباتِ امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha