نامزد انتخابات در حوزه کاشان: کشور نیازمند جراحی سنگین مدیریتی است

کاشان-ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل گفت: کشور برای عبور از مشکلات نیازمند جراحی سنگین مدیریتی است و بازوی قدرتمند فرهنگ، رسانه و بانوان نقش‌آفرین، سه مولفه اصلی رُشد، توسعه فرهنگی و اقتصادی این آب و خاک خواهند بود.

به گزارش ایرنا، مهدی رضا(کد انتخاباتی ۳۱۹) روز چهارشنبه در گفت و گوی تبلیغاتی با خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان به پرسش‌های ایرنا ایرنا پاسخ داد.

وی کارشناس ارشد علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری، از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و فعال در عرصه دیپلماسی فرهنگی و کارشناس فرهنگی و سرپرست رایزنی‌های فرهنگی کشور در کشورهای آلبانی، بلغارستان، کرواسی، صربستان و بوسنی بوده است.

وی صاحب چند اثر پژوهشی در حوزه دیپلماسی فرهنگی و یادداشت‌نویس در حوزه فرهنگ و دیپلماسی رسانه‌ای بوده و در خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، تسنیم، مهر، کتاب و روزنامه‌های کشوری صاحب مقالات متعددی است.

نامزد انتخابات در حوزه کاشان: کشور نیازمند جراحی سنگین مدیریتی است

ایرنا: مهمترین برنامه‌های شما در صورت انتخاب بعنوان نماینده حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل چیست؟

به لطف خدا و با توجه به تجربیات گرانسنگ در حوزه دیپلماسی فرهنگی در صورت انتخاب تلاش خواهم کرد تا از تجربیات خود در جهت توسعه فرهنگی و اقتصادی سرزمین مادری، کاشان بهره ببرم.

بهره‌گیری از بازوی دیپلماسی فرهنگی در توسعه طرح خواهرخواندگی کاشان و شهرهای مهم و بزرگ جهان با هدف توسعه رونق گردشگری و نیز توسعه صنایع روستایی از منظر طرح خواهر خواندگی‌ها با دیگر شهرهای جهان را ضروری می‌دانم و در صورت نماینده شدن در این جهت فعالیت می‌کنم.

با بهره‌گیری از تجارب موفق شهرهای جهانی و تجهیز کاشان به فناوری‌های به‌روز آبرسانی می‌توان این شهر را در جهان مطرح و ۲ شهر کاشان و اصفهان را به قطب‌های گردشگری غرب آسیا و جهان تبدیل کرد که تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

در حوزه بانوان نیز تلاش خواهم کرد تا زمینه حضور موثر و گسترده بانوان ارجمند در نهادهای حاکمیتی و اقتصادی فراهم شود چرا که بانوان سرزمینم منشأ قدرت اجتماعی جامعه هستند.

ایرنا: نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم چیست؟

نقطه ضعف مجلس در حوزه نظارتی است و چنانچه این نظارت به نحو شایسته‌تر رقم بخورد، کشور خیلی از چالش‌های موجود را نخواهد داشت لذا در این خصوص بایستی نسبت به تقویت سازوکار نظارتی مجلس اقدامات جدی صورت گیرد.

مجلس یازدهم برای حل مُطالبات مهم مردمی و توسعه صنعت گردشگری و رفع معضل بیکاری و اشتغال جوانان و رفع معضل کم‌آبی و برخورد قاطع با اختلاسگران اقتصادی اقدام جدی نداشته است و دیگر نقطه ضعف مجلس‌ یازدهم را در عدم نظارت بر اجرای قوانین می دانم. البته بی‌توجهی به امر حیاتی محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری هم از دیگر نقاط ضعف مجلس یازدهم است.

در خصوص نقاط قوت مجلس یازدهم تنها می‌توان به پیگیری بخشی از مُطالبات مردمی مانند همترازی حقوق فرهنگیان، تصویب قانون جهش تولید و حذف امضاهای طلایی بعنوان یکی از منشاهای اصلی فساد، همسان سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی کارکنان دولت و حذف پیمانکاران برای افزایش انگیزه در بین کارکنان اشاره کرد که آن نیز بطور کامل و جامع انجام نشده است.

ایرنا: مهمترین اصل قانون اساسی را چه می‌دانید؟ تاکنون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟

مهمترین اصل قانون اساسی پس از اصل اول که بر اساس آن حکومت ایران را جمهوری اسلامی معرفی و بر اساس اعتقاد دیرینه‏ مردم به حکومت حق و عدل قرآن اشاره دارد اصل سوم قانون اساسی است که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی موظف است همه امکانات خود را برای ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و بالابردن سطح آگاهی‌ های عمومی در همه زمینه‌ ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه ‏های گروهی و وسایل دیگر فراهم کند.

آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان را برای همه در تمام سطوح فراهم کند و زمینه تسهیل و تعمیم آموزش عالی و تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‏ های علمی، فنی، فرهنگی و اسلامی از طریق تأسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان مهیا سازد و با تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلامی، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمان و حمایت بی‏دریغ از مستضعفان جهان را فراهم آورد.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آنها چیست؟

سه معضل اساسی کم‌آبی و بی‌آبی حوزه کشاورزی، عدم اشتغال جوانان و کمبود امکانات دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی و بی‌توجهی جدی به موضوع میراث و گردشگری و صنایع روستایی و عدم حضور و نقش‌آفرینی بانوان بعنوان سنگ بنای جوامع در تمام بخش‌ها از جمله نهادهای حاکمیتی و تصمیم ساز از مهمترین معضلات کاشان و آران بیدگل است که امیدوارم با تجربیات فراوانم در حوزه دیپلماسی فرهنگی و عمومی و دانش رسانه‌ای و آکادمیک بتوانم در هر چهار بخش با کمک مشاوران مُجرب، بخش عمده این معضلات را برطرف کنم.

ایرنا: در پایان چنانچه نکته دیگری را مد نظر دارید، بیان کنید؟

مجلس پاسخگو شرط لازم برای عبور از بحران اقتصادی کنونی کشور است، مجلس دوازدهم چهره جدید، با انگیزه و با تجربه را طلب می‌کند، کسانی که در عین داشتن سواد رسانه ای بالا، شفافیت و عدالت محوری را مطالبه کنند و بدون وابستگی حزبی، بر ضد فساد بوده و برنامه محور باشند.

کشور برای عبور از مشکلات نیازمند جراحی سنگین مدیریتی است بدون تردید افراد یکجانشین، خسته و غیرخلاق که خود مسوول بخشی از مشکلات موجود هستند نمی‌توانند راه‌حل این مساله باشند و بطور قطع بازوی قوی و قدرتمند فرهنگ و رسانه و بانوان نقش‌آفرین سه مولفه اصلی رُشد، توسعه فرهنگی و اقتصادی این آب و خاک خواهند بود.

تحول مستمر در فرایند قانونگذاری، نظارت مستمر بر دســتگاه‌های اجرایی و اتخاذ دیپلماسی پارلمانی متوازن، هوشمند و استکبارستیز از ویژگی‌های ذاتی یک مجلس چابک، هوشمند و پیشران است.

نامزد انتخابات در حوزه کاشان: کشور نیازمند جراحی سنگین مدیریتی است

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha