۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84682056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ باند موادمخدر امسال با تلاش پلیس استان سمنان متلاشی شد

سمنان- ایرنا- ۳۷ باند فعال در زمینه مواد مخدر امسال با تلاش شبانه‌روزی و کارشناسی پلیس استان منهدم شد و ۱۰ تن و ۸۵۳ کیلوگرم مواد مخدر طی عملیات‌های مختلف به وسیله پلیس سمنان کشف شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در سال ۱۴۰۰  شاهد اقدمات انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اجتماعی پلیس بود که فرمانده انتظامی استان سمنان روز یکشنبه در نشستی خبری به مرور این اقدامات پرداخت.

سردار عبدالله حسنی در توضیح اقدامات مبارزه با مواد مخدر پلیس سمنان ابراز داشت: با برگزاری طرح‌های مختلف و  دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر  مبارزه با مواد مخدر را دنبال می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رصد مناطق پرخطر همواره در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر است بیان کرد: اکنون در سراسر استان سمنان معتاد متجاهر نداریم و تمام این افراد جمع‌آوری شده‎‌اند.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۲۰ طرح در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان اجرا شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی داشت.

وی تصریح کرد: عرضه مواد مخدر توسط خرده فروشان با تقاضا رابطه مستقیم دارد و ضرورت دارد اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و روشنگری بیش از پیش درباره آسیب‌ها و پیامدهای اعتیاد در جامعه به منظور مبارزه با مواد مخدر مورد توجه دوچندان باشد.

۵۱۰ پرونده در زمینه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا در استان سمنان تشکیل شد

حسنی خط قرمز پلیس را انواع فساد و جرایم به‌ ویژه در حوزه اقتصادی ذکر کرد و گفت: ۵۱۰ پرونده در زمینه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا امسال در استان تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان یادآور شد: افزایش سرقت خُرد یکی از دغدغه‌های پلیس در سراسر کشور است و در استان سمنان نیز امسال سرقت خرد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش سه درصدی داشت.

وی با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ فراوانی وقوع سرقت خُرد نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت مطلوب دارد، افزود: سمنان از لحاظ فراوانی وقوع سرقت خُرد استان بیست و پنجم کشور است.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: سرقت خُرد امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کند و برخورد با این سرقت‌ به منظور تامین امنیت روانی جامعه با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: پلیس با تمام توان به دنبال ارتقای امنیت جامعه است، اما در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت ضرورت دارد آحاد جامعه هوشیار باشند و با رعایت نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی به پلیس کمک کنند.
وی با اشاره به روزهای پایانی سال خاطرنشان کرد: پلیس با اجرای طرح استقبال از بهار در تلاش برای برقراری امنیت و پیشگیری از سرقت در شهرهای استان است.
حسنی اظهار کرد: در طرح استقبال از بهار نیروی انتظامی در مناطق پرتردد و تمام محله‌های شهر برای ارتقای امنیت حضور دارد.

افزایش ۱۹ درصدی تصادفات در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال ۱۳۹۹ وقوع تصادفات در استان سمنان ۱۹ درصد، تصادفات جرحی ۱۷ درصد و تصادفات فوتی ۲۶ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا، مسافرت‌ها تا ۸۰ درصد کاهش داشت و امسال نسبت به سال گذشته ترددها و مسافرت‌ها افزایش یافت.

وی افزود: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی با هشت استان دارای محورهای مواصلاتی طولانی است که به عنوان مثال در حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر از مسیر تهران- مشهد و برعکس در استان سمنان قرار دارد که تعدد و طولانی بودن راه‌ها نقشی مهم در تصادفات دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز استان با جدیت دنبال می‌شود، اما انتظار می‌رود رانندگان نیز با سرعت مطمئن و رعایت نکات ایمنی در کاهش وقوع تصادفات کمک کنند.

وی با بیان اینکه آموزش ترافیکی مورد توجه پلیس است افزود:  ۲۸۷ هزار و ۶۰۰ نفر در استان سمنان آموزش با موضوع ترافیکی را به وسیله کارشناسان پلیس فرا گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: امسال اعمال قانون در استان نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۲۸ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف در خودرو و برخورد با افراد خاطی مطالبه مردمی است تصریح کرد: فضای داخل خودرو جزو اماکن عمومی محسوب می‌شود و عدم رعایت حجاب و عفاف مشمول اعمال قانون و جریمه می‌شود.

بیشترین پرونده‌های پلیس فتا استان سمنان در زمینه سوء استفاده مالی است

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: بیشترین تخلفات در حوزه سایبری در زمینه سوءاستفاده مالی است که امسال ۸۹ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان با تلاش متخصصان این حوزه به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: کاربران با توجه به نزدیکی سال جدید و افزایش خریدهای اینترنتی مراقب فروشگاه‌های جعلی باشند و از درج اطلاعات مالی خود در وب سایت‌ها و درگاه‌های بانکی ناشناس خودداری کنند و به صورت دوره ای رمز کارت بانک خود را تغییر دهند.

حسنی غفلت، سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات امنیتی توسط کاربران در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را زمینه‌ساز دسترسی غیرمجاز مجرمان به حساب‌های کاربران دانست و بر ارتقاء دانش سایبری عموم افرادی که به انواع مختلف از فضای مجازی استفاده می‌کنند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی برخوردی قاطع و قانونی دارد و هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درباره استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

۳۷ باند موادمخدر امسال با تلاش پلیس استان سمنان متلاشی شد

هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری زندانی می‌شوند

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه امسال هفت‌هزار و ۶۰۰ عدد انواع مواد محترقه در استان کشف شد، گفت: پلیس با هنجارشکنان و اخلال گران در نظم جامعه در چهارشنبه‌سوری برخورد قانونی خواهد کرد و زندان در انتظارشان خواهد بود.

حسنی گفت: اکنون وضعیت مطلوب بوده و پلیس با حضور پررنگ برای چهارشنبه سوری تمهیداتی اندیشیده است تا امنیت جامعه خدشه‌دار نشود.

وی تاکید کرد: اخلال در امنیت و هنجار شکنی و خسارت جانی و مالی خط قرمز پلیس است و انتظار می‌رود شهروندان همراهی کنند تا در چهارشنبه سوری شاهد وقوع حوادث تلح ناشی از مواد محترقه نباشیم.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس، سمنان جزو استان‌های امن کشور است و اگر اراذل و اوباشی بخواهد در استان جولان دهد کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر خواهد شد.

حسنی اظهار داشت: پلیس استان سمنان امسال  طی پنج مرحله  اجرای طرح مبارزه با اراذل و اوباش، ۵۰ نفر از افراد هنجارشکن را دستگیر و روانه زندان کرد.

وی اضافه کرد: امنیت مردم و کسبه از دیگر موارد مورد توجه پلیس است که پلیس در قالب ۵۵۸ مرحله ۶۰ هزار بازدید از اصناف داشت که طی بازدیدها ۲هزار و ۳۹۸ اخطار پلمب صادر شده است.

۳۷ باند موادمخدر امسال با تلاش پلیس استان سمنان متلاشی شد

تلاش مضاعف پلیس برای امنیت و نظم جامعه  در طرح استقبال از بهار

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس با اجرای طرح استقبال از بهار از اول اسفند تا پایان روزهای تعطیل نوروز به دنبال تامین امنیت و نظم جامعه است.

وی ادامه داد: در طرح استقبال از بهار پلیس در زمینه ترافیکی، امنیتی، اجتماعی و نظارتی از اول اسفند برنامه‌های خود را آغاز کرده است و با نزدیکی به عید در بخش انتظامی و امنیتی اقدامات افزایش می‌یابد.

حسنی خاطرنشان کرد: بیست و چهارم اسفند مانور پلیس راهور استان سمنان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و اهتمام ویژه در نظم ترافیکی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه می‌یابد.

دستگیری ۵۵ باند سرقت خشن در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۵۵ باند سرقت خشن امسال در استان با تلاش شبانه‌روزی پلیس شناسایی و عاملان دستگیر شدند.

وی یادآور شد: ۷۷ درصد پرونده‌ها در زمینه جرائم خشن امسال با کار تخصصی و اقدامات هوشمندانه پلیس منجر به نتیجه شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: سامانه تلفنی ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با پلیس برای بیان نظرات، پیشنهادات، انتقادات، تقدیر و تشکر است و برآیند تماس‌ها نشان از عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش پلیس دارد.

وی اظهار داشت: ۲۵ هزار و ۴۹۳ تماس با سامانه ۱۹۷ پلیس استان سمنان ثبت شده است که شمار تماس‌ها قابل توجه است.

۳۷ باند موادمخدر امسال با تلاش پلیس استان سمنان متلاشی شد

راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۲۳ برای ارتباط با پلیس استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: سامانه پیامکی ۱۱۰۲۳ برای ارتباط با پلیس استان سمنان برای پاسخگویی به فوریت‌های پلیسی راه‌اندازی شده و کاربر اختصاصی در این بخش برای پاسخ فوریت‌های پلیسی مشغول به خدمت است.

وی یادآور شد: امسال۴۹۵ هزار و ۱۱۳ تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس استان سمنان برقرار شد که تماس‌های تلفنی امسال ۲۶ درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: ۴۰ درصد تماس با مرکز فوریت پلیس(۱۱۰) در استان منجر به اقدامات عملیاتی و حضور پلیس شد.

وی با اشاره به رویکرد پلیس در انجام کارهای مشاوره‌ای برای حل مشکلات طرفین دعوا افزود: پلیس امسال به به بیش از پنج هزار نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه کرد که ۵۶ درصد مشاوره‌ها منجر به نتیجه، مصالحه و مختومه شدن پرونده شد.

حسنی یادآور شد: پلیس هوشمندسازی را نیز در اولویت دارد و اکنون استان سمنان با استفاده از دوربین البسه، دوربین شهری مانیتورینگ و نظارت هوشمند شهری و استفاده از پهباد هوشمندسازی را دنبال می‌کند.

ایجاد پارکینگ خودروی سنگین در ورودی شهرها مطالبه جدی پلیس و مردم است

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین در ورودی شهرهای استان سمنان مطالبه دیرینه مردم و پلیس است که انتظار می‌رود محقق شود.

وی ادامه داد: ورود خودروهای سنگین به داخل شهر و پارک آنها در کنار خانه ها مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند که همواره مورد اعتراض است و انتظار می‌رود با ساخت پارکینگ مطالبه مردم پاسخ داده شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان درباره پیاده‌راه‌سازی خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان افزود: پلیس قبل از اجرای طرح نظرات کارشناسی خود را اعلام کرد و اکنون وضعیت این مسیر به گونه‌ای است که به دلیل عرض کم از لحاظ ترافیکی خطرآفرین و در صورت پیاده‌راه شدن به دلیل نبود زیر ساخت مانند پارکینگ مشکلات خاص خود را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha