امدادگران هلال احمر خراسان رضوی در شب چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند

مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان در شب و روز چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش هستند.

غلامرضا صیادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای هلال احمر با درخواست اورژانس ۱۱۵ به منظور همکاری در سطح شهر مشهد و شهرستانهای خراسان رضوی فعال و به عنوان پشتیبان آماده همکاری هستند.

وی ادامه داد: این آماده باش با هدف همکاری با مجموعه‌هایی مانند اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات ایمنی و پلیس برای مقابله با حوادث احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال و به عنوان پشتیبانی این نیروهاست.

وی ادامه داد: نیروهای امدادگر و نجاتگر در محلهای پیش‌بینی شده در خراسان رضوی مستقر شده‌اند و به محض اعلام نیاز و درخواست از سوی نیروهای اورژانس، آماده ورود به صحنه و خدمت هستند.

معاون هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد۳۰ امدادگر و نجاتگر در قالب برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای شهر مشهد در شب و روز چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده و آماده به خدمت هستند.

وی ادامه داد: هر شهرستان بین پنج تا ۱۰ نفر در این قالب به صورت آنکال و پشتیبان نیروهای امدادی هستند.

وی اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از بروز هر گونه حادثه در روزهای پایانی سال می‌تواند از بسیاری آسیبها و نقص عضوها که تا پایان عمر همراه فرد خواهد بود، جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه سوری در اقصی نقاط ایران و در هر منطقه با آداب و رسوم خاص همان منطقه برگزار می‌شود. چهارشنبه سوری، یکی از جشن‌های سنتی ایرانی است که در غروب آخرین سه‌شنبه سال خورشیدی و پیش از فرارسیدن نوروز برگزار می‌شود و شامل رسوم مختلفی از آتش‌افروزی و آتش‌بازی تا خوردن آجیل مشکل‌گشا، دورهمی‌های خانوادگی، قاشق‌زنی و غیره است که برخی از این آداب و رسوم به فراموشی سپرده شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha