۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84681838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۳۰ سارق شبکه و تاسیسات برق در استان سمنان دستگیر شدند

سمنان- ایرنا- مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان سمنان ۱۳۰ سارق شبکه و تاسیاست برق استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، محمد گارنگی روز یکشنبه در نشست پیشگیری از سرقت لوازم برقی در شرکت توزیع برق سمنان از وقوع ۶۴۱ مورد سرقت لوازم و تجهیزات برق رسانی از آغاز امسال تاکنون خبر داد و گفت: با همکاری عوامل انتظامی، امسال ۱۳۰ نفر از سارقان شبکه و تاسیسات توزیع برق در استان دستگیر شدند و رشد ۱۱۳ درصدی دستگیری سارقان حاصل شد.

وی با بیان این که به منظور پیشگیری از سرقت سیم مسی، تاکنون یکهزار و ۲۷۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد افزود: هوشیاری مردم، عامل مهمی برای شناسایی سارقان شبکه های توزیع برق محسوب می شود و در مواقعی که مشترکان به فرد یا افرادی مشکوک می شوند، می توانند مراتب را با شماره های ۱۱۰ پلیس و ۱۲۱ مرکز فوریت های برق اطلاع رسانی کنند.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت کابل آلومینیوم به جای سیم مسی، بهره مندی از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، شناسایی متصدیان خرید و فروش ضایعات، جوشکاری ترانس ها در محل نصب آنها، گشت های مشترک با دهیاری ها و بسیج روستاها به منظور پیشگیری از سرقت شبکه ها و تشکیل کمیته مقابله با سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق و انشعاب های غیرمجاز در این شرکت، از جمله اقدامات پیشگیرانه عملی برای کاهش سرقت ها به شمار می رود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: بازدید از اماکن خرید و فروش و انبارهای ضایعات و کنترل اقلام مشکوک خودروهای درون و برون شهری حامل بار تجهیزات برق با هماهنگی مراجع انتظامی، پیگیری جهت ساماندهی انبارهای ضایعات، فرهنگ سازی مردمی و ایمن سازی شبکه های توزیع برق با نصب اسپیسر، دیگر اقدامات برای کاهش سرقت از تجهیزات برقی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha