بحران جدی کم‌آبی در گرمسار/ نواحی صنعتی که ساختمان اداری ندارد

سمنان - ایرنا - گذر از بحران کم‌­آبی و پیگیری برای اجرای مصوبه ۱۳ بندی حاصل از بازدید مسوولان از بستر حبله‌رود و سد نمرود در حوزه فیروزکوه، تاکید بر جذب اعتبارات مصوب سفر دولت یا از محل بودجه ملی، و توجه به گرمسار به عنوان قطب صنعتی استان سمنان که نواحی صنعت آن ساختمان اداری ندارد، از مهمترین مواردی است که در نشست شورای اداری این شهرستان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار گرمسار روز یکشنبه در نشست شورای اداری گرمسار با تأکید بر اینکه در حوزه رفع بحران کم‌آبی ریل گذاری صحیح انجام شده و راهبردهای اساسی برای رفع این مشکل در قالب ۲۲ بند مهم شناسایی شده است، بیان کرد: در هفته گذشته طی بازدید مسوولان این شهرستان از بستر حبله رود تا فیروزکوه و سد نمرود و دیدار با مدیران و مسئولان استان تهران و فیروزکوه، نشستی برگزار شد و نتیجه آن مصوبه ۱۳ بندی برای رفع مشکل کمبود آب در شهرستان بود.

رضا خانی با بیان اینکه این مصوبه ۱۳ بندی به نفع مردم گرمسار و به ضرر افرادی است که تصرف غیرقانونی، برداشت نامتعارف و کوه‌خواری انجام دادند، افزود: یکی از این بندهای سند راهبردی بهره گیری از یک شرکت مشاور برای پایش حبله رود است که قراردادی با شرکت آب گستران با وزارت نیرو در این رابطه منعقد شد و آبان ماه این گزارش نهایی می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس این قرارداد کل رودخانه حبله رود باید پایش شود، نقاطی که برداشت غیرمجاز یا اشکالات فنی دارند و نقاطی که نیازمند لایروبی است، شناسایی شوند و ۴۵۰ نهر سنتی در حبله رود باید به صورت دریچه گذاری مدرن تبدیل شود تا بتوان مدیریت آب انجام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد شرکت آب گستران کوه خواری ها و تصرفات غیرقانونی را شناسایی می کند و گزارش آن تا آبان ماه باید تکمیل شود، ابراز کرد: سند راهبردی پایش حبله رود به زودی تکمیل می شود و احقاق این سند راهبردی معضل کم آبی را تا حد زیادی رفع می کند.

فرماندار گرمسار گفت: با توجه به اینکه سال گذشته به دلیل بحران کم آبی سطح زیر کشت گندم کاهش یافته بود در سال زراعی جدید تدابیری اندیشیده شد که بر این اساس کشت زودتر از موعد انجام شد، در ایامی که آزادسازی آب از سد نمرود انجام شد، ۲ محصول رهبردی گندم و جو به مرحله تولید رسید و در سال جاری برداشت گندم به اندازه مطلوب خود رسید.

بحران جدی کم‌آبی در گرمسار/ نواحی صنعتی که ساختمان اداری ندارد

تلاش برای جذب اعتبارات تملک دارایی و ملی

وی در رابطه با جذب اعتبارات در سال جدید بیان کرد: برای جذب اعتبارات تملک دارایی و ملی مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش مضاعف داشته باشند.

خانی با اشاره به اینکه در سفر اول شهید آیت الله رئیسی رییس جمهور بیشتر اعتبارات مصوب جذب شد اما برای جذب اعتبارات تخصیص یافته در سفر دوم باید تلاش شود، افزود: اعتبار سال جدید به دستگاه‌هایی بیشتر تخصیص خواهد یافت که در جذب اعتبارات سال قبل عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی و ساختمان اداری در کنار تلاش مدیران دیده شود و باید نسبت به ایجاد شناسنامه دستگاه های اجرایی در گرمسار تعامل و همکاری لازم با فرمانداری به سرعت شکل بگیرد.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت چهار رویکرد اصلی در برگزاری انتخابات است، اضافه کرد: مردم در این نظام در تمام موارد تعیین کننده و در محوریت اداره حکومت قرار دارند.

وظبفه سنگین مجریان انتخابات

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به خدمات شایسته و جهادی رییس جمهور شهید بیان کرد: پرهیز از اختلاف‌افکنی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار دارد.

یاسر عربی مشارکت حداکثری را اصلی ترین موضوع در انتخابات مطرح کرد و گفت: سلامت و امنیت و رقابت از دیگر ارکان مهمی است که در جریان برگزاری انتخابات باید توسط عوامل اجرایی دنبال شود.

وی شورای اداری را یکی از مهم ترین جلسات شهرستان برشمرد و افزود: برگزاری جلسات شورای اداری در زمان مقرر و به صورت منظم با حضور فعال مدیران دستگاه‌های اجرایی مدنظر باشد.

بحران جدی کم‌آبی در گرمسار/ نواحی صنعتی که ساختمان اداری ندارد

کم‌آبی صنایع گرمسار را در معرض خطر قرار داده است

وی با تأکید بر اینکه مشکلات زیادی در سطح منطقه وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسوولان و اقدام جهادی برای رفع آنان است، بیان کرد: چالش جدی کم‌آبی امروز به یک دغدغه همگانی تبدیل شده و مسوولان باید نسبت به رفع این معضل اقدام اساسی انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با بیان اینکه این نظام مسوول پشت میزنشین نمی‌خواهد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان گرمسار به عنوان قطب صنعت استان سمنان معرفی می‌شود و این در حالی است که مجموعه ۹ شهرک و نواحی صنعتی این منطقه فاقد ساختمان اداری است.

وی با تأکید بر اینکه معضل کم‌آبی معطوف به آب کشاورزی نیست، ابراز کرد: واحدهای تولیدی و آب آشامیدنی مردم این منطقه نیز در خطر قرار دارد و مدیران طرح‌هایی نیازمند تخصیص اعتبار را با محوریت آب، برق و جهاد کشاورزی به سرعت معرفی کنند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دست دشمنان را از این نظام کوتاه می‌کند

امام جمعه گرمسار نیز در این نشست یکی از راه‌های مهم در جلب مشارکت مردم در انتخابات را ایجاد گفتمان انتخاباتی عنوان کرد و گفت: حضور مردم پای صندوق های رای دست دشمنان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه می‌کند.

حجت الاسلام سید علیرضا آرامی با اشاره به شاخص‌های انتخاب اصلح بیان کرد: استکبارستیزی، مردمی بودن، کار جهادی، اعتقاد به دین اسلام و انقلابی بودن، از جمله ویژگی‌های یک شخص اصلح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha