۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85485127
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: راهبرد «شهید خدمت» برای خانه‌دارشدن جوان‌ها ادامه یابد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی در مسیر خدمت، گفت: یکی از برنامه‌های مهم رییس دولت سیزدهم اجرای نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن جوانان بود که این برنامه در استان باید با جدیت تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: همانطور که برای «سیدالشهداء خدمت» شهید آیت الله دکتر رئیسی خانه‌دارشدن جوانان و افراد بدون مسکن اهمیت داشت، اقدام‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن با قدرت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: آیت الله رئیسی به صورت مستمر به دلیل اهمیت موضوع، در تمام جلسات شورای عالی مسکن شرکت می کرد و باید در این مسیر بیش از پیش و با جدیت بیشتر پیگیر امور بود تا روح شهید والامقام از ما راضی باشد.

استاندار سمنان: راهبرد «شهید خدمت» برای خانه‌دارشدن جوان‌ها ادامه یابد

به گفته استاندار سمنان، امروز باید در راستای تاکیدهای مقام معظم رهبری، پیگیری مباحث و مسائل مردم را بیش از پیش با قدرت و جدیت ادامه داد.

وی بیان کرد: شهید حسین امیرعبداللهیان انسانی متواضع، پیگیر و انقلابی بود که در بحث پیگیری و برگزاری اجلاسیه مجاهدین در غربت همواره همراهی و مساعدت بسیاری داشت.

استاندار سمنان یادآور شد: بانک‌های عامل استان نیز ضرورت دارد تا در بحث تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به منظور پیشبرد اهداف در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان هم در این نشست گفت: تقسیم‌بندی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات بانکی در شهرستان‌های استان از سوی این اداره کل انجام می‌شود.

سیدمحمد حسینی طباطبایی افزود: در سمنان یکهزار و ۲۰۰ متقاضی مسکن خودساز وجود دارد که بخشی از آن‌ها به بانک مسکن و بقیه به سایر بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: در سمنان طرح انبوه‌ساز به تعداد ۲ هزار واحد تعریف شده است که یکهزار واحد به کارگزاری بنیاد مسکن و یکهزار واحد باقی‌مانده به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان بیان کرد: به‌دلیل تقاضای وزارت راه و شهرسازی باید ریزعملکرد تامین خدمات زیربنایی در طرح‌های نهضت ملی مسکن به صندوق ملی مسکن به منظور تعیین تکلیف کارکرد گذشته و سهم استان ارائه شود.

در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

سی و یکم فروردین ۱۴۰۳ با حضور آیت الله رئیسی، رییس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یکهزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت.

۷۴۰ واحد مسکونی در بخش‌های خودساز و انبوه‌ساز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان پیشرفت ۶۵ درصدی در ساخت دارد و در یکی از بزرگترین سایت‌های ویلاسازی کشور در دامغان و بزرگترین سایت احداث واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha