پلیس دامغان امسال ۳۷۶ سارق دستگیر کرد

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی دامغان گفت: ۲ هزار و ۴۹۵ فقره انواع سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در دامغان رخ داد که در این راستا ‌۳۷۶ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به‌ گزارش ایرنا، سرهنگ سیدرضا علوی روز شنبه در نشست خبری در سالن جلسات فرماندهی انتظامی دامغان، بیان کرد: وقوع سرقت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است که ۷۰ درصد از این آمار مربوط به سرقت‌های خُرد است.

وی ادامه داد: یکهزار و ۲۴۶ فقره از سرقت‌های امسال کشف و اموال به مالباختگان برگشت داده شد.

علوی به کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۱۱۶ کیلوگرم انواع مخدر امسال در سطح شهرستان کشف شد که در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشت. 

وی با بیان اینکه امسال ۳۱۹ قاچاقچی مواد مخدر در دامغان دستگیر شدند، افزود: ۱۸۰ پاتوق و باند فساد امسال متلاشی شد که نسب به آمار ۱۲۰ پاتوق سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

علوی به آمار تصادفات امسال اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ فقره تصادف درون شهری با ۲ فوتی، ۲۳۳ فقره حادثه رانندگی جرحی داخل شهر دامغان با ۲۶۴ مصدوم، ۵۴ فقره حادثه فوتی برون شهری با ۷۱ جانباخته و ۳۲۳ تصادف جرحی با ۵۵۷ مصدوم از ابتدای امسال تاکنون ثبت شد.

۳۰ متهم در زمینه جرایم فضای مجازی دستگیر شدند 

علوی به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی و لازمه توجه بیشتر مردم به این امر اشاره کرد و گفت: امسال ۳۰ نفر در حوزه جرایم اینترنتی و فضای مجازی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و ۹۵ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا منجر به کشف شد که مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به صاحبان برگشت داده شد. 

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا اسفند ۳۴ پرونده کالای قاچاق تشکیل و ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد و ۸۰ میلیارد نیز کشف جرایم اقتصادی در شهرستان ثبت شد.

فرمانده انتظامی دامغان تصریح کرد: امسال ۴۵۵ موتورسیکلت و ۷۹۳ خودرو به دلیل وقوع تخلف، مزاحمت نوامیس، سرقت، مردم آزاری و دستور مقام قضایی توقیف شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اسفند تعداد هفت هزار و ۲۷۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت تعویض پلاک و ۲ هزار و ۵۴۸ گواهینامه صادر شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha