۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84474002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آستارا بر ترویج گفتمان و فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد

آستارا - ایرنا - امام جمعه آستارا گفت: جامعه امروز نیازمند ترویج گفتمان و فرهنگ دفاع مقدس است و باید در این راستا رزمندگان و ایثارگران با روایت‌گری و رسانه‌ها با انتشار و پخش رشادت‌های آن دوران تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های نماز جمعه در مصلی آستارا با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز حمله نظامی عراق به ایران و آغاز هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا و فداکاری های رزمندگان اسلام را گرامی داشت.

وی روحیه مجاهدت و از خود گذشتگی را لازمه مسئولان و مدیران دانست و افزود: این روحیه باید در بین مسئولان نظام نهادینه شود و خوشبختانه در دولت جوان و انقلابی مشهود است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم با افزایش حجم ورود واکسن، آمار واکسیناسیون بالا رفت و اکنون در شهرستان آستارا ۳۲ هزار نفر در نوبت اول و ۱۴ هزار نفر در هر ۲ نوبت علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

حافظ نیا بیان کرد: واکسیناسیون شهروندان بالای ۱۸ سال آغاز شده است و اقشار مردم باید با دریافت واکسن، جامعه را در برابر این ویروس ایمن کنند و سهل انگاری و اهمال در این زمینه قابل قبول نیست.

امام جمعه آستارا با اشاره به حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش در نیمکره شمالی اظهار کرد: این نخستین حضور نظامی ایران در نیمکره شمالی و در حیاط خلوت آمریکا بود و به عنوان طولانی ترین دریانوردی با ۵۲ هزار کیلومتر تردد در دریا توسط ارتشیان غیرتمند، معادلات نظامی آمریکا را بر هم زد.

حافظ نیا در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، تلاش های معلمان را در راستای آموزش مجازی قابل قدردانی دانست و ابراز امیدواری کرد با ایمن شدن جامعه و قطع زنجیره شیوع کرونا آموزش ها به صورت حضوری انجام شود.

وی با اشاره به اداره شدن فرمانداری آستارا با حکم سرپرستی، گفت: باید جایگاه عالی ترین نماینده دولت در این شهرستان هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و وزارت کشور، فرمانداری انقلابی و جهادی را برای این شهرستان حساس و مرزی معرفی کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha