۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85488596
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از تردد ۱۵ گروه‌ گردشگری بی‌مجوز در گیلان

رشت - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان گفت: در ۲ روز پایانی هفته گذشته از تردد ۱۵ گروه گردشگری بی‌مجوز در گیلان جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ علی حیدرخواه روز شنبه برخورد با گروه‌های گردشگری و ورزشی بی‌مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و برگزاری اردو را از فعالیت‌های مجموعه انتظامی برای ساماندهی آن‌ها اعلام و اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر برگزاری تورهای گردشگری بدون مجوز در استان گیلان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۲ روز پایانی هفته گذشته با بکارگیری ۱۰ تیم پلیس از تردد ۱۵ گروه گردشگری بدون مجوز در قالب ۱۵ دستگاه مینی‌بوس شامل ۲۸۰ نفر در سطح استان جلوگیری شد، افزود: همچنین ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان، ۲۵ نفر از فعالان مجازی و سه دفتر خدمات گردشگری که اقدام به برگزاری تورهای اردوی غیرمجاز می‌کردند را شناسایی و ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها، متصدیان این مراکز را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان در پایان تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های مجموعه انتظامی قلمداد و بیان‌ کرد: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری و ورزشی فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

انباری با بیش از ۳۴ میلیارد ریال احتکار کالای قاچاق در لنگرود کشف شد

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲۳۶ دستگاه لوازم خانگی احتکار شده به ارزش تقریبی ۳۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال در بازرسی از انبار یک واحد صنفی در شهرستان لنگرود خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و تحت نظر قرار دادن سوژه‌های موردنظر از احتکار تعدادی لوازم خانگی توسط فردی داخل انبار یک واحد صنفی در شهر لنگرود مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی از اعزام پلیس به آدرس محل مورد نظر و کشف ۱۳ دستگاه کولر، ۴۲ دستگاه یخچال، ۳۴ دستگاه اجاق گاز، ۳۸ دستگاه آبگرمکن، ۴۲ دستگاه بخاری و ۱۸ عدد فر توکار احتکار شده در بازرسی از این مکان خبر داد و بیان‌ کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۳۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با بیان اینکه در این راستا متهم ۴۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، افزود: مجموعه انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

اعتراف به بیش از ۱۴۰۰ فقره سرقت در گیلان

همچنین به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری هزار و ۱۵۰ سارق و اعتراف این افراد به هزار و ۴۴۱ فقره انواع سرقت عادی طی اردیبهشت ماه سال جاری در گیلان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی با بیان اینکه با انجام اقدامات فنی و در عملیات‌ جداگانه در اردیبهشت ماه سال جاری، هزار و ۱۵۰ سارق در سطح استان گیلان دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به هزار و ۴۴۱ فقره انواع سرقت عادی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان بیان کرد: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha