۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85489782
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

خاموشی مشعل‌ها در پارس جنوبی شتاب گرفت‌

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85489782
خاموشی مشعل‌ها در پارس جنوبی شتاب گرفت‌

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با اجرای طرح کاهش انتشار گاز مشعل تا پایان مرداد امسال، در مجموع ۱۲ پالایشگاه این مجموعه سالانه یکهزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال ۱۴۰۱ انتشار گاز مشعل کاهش می یابد.‌

به گزارش ایرنا " احمد باهوش " روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح کاهش انتشار گاز مشعل در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی در پایان سال ۱۴۰۲ پیشرفت خوبی داشت و با تکمیل این طرح تا پایان مرداد ۱۴۰۳، حجم انتشار گاز مشعل از روزانه ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب کاهش خواهد یافت.

وی افزود: این مقدار هم‌اکنون به روزانه هفت میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب رسیده است.

باهوش تصریح کرد:طبق مصوبه‌های ابلاغی به مجتمع گاز پارس جنوبی خرید، اجرا و مزایده گازهای مشعل در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: در همین راستا خک اینک مزایده‌گران در ۶ گروه در مرحله طراحی و تجهیز کارگاه هستند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این طرح ها تا شهریور ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: اکنون حوزه خرید و اجرا همگام با هم پیشرفت‌های خوبی دارند .

وی افزود: علاوه بر اهمیت زیست محیطی این طرح ها ، ارزش اقتصادی سالیانه میزان کاهش فلرینگ‌ در طرح های کوتاه مدت، معادل بیش از۳۵۰ میلیون یورو خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با عملیاتی شدن قراردادهای فروش گازهای مشعل از اواسط سال ۱۴۰۴ پیش بینی می شود میزان فلرینگ‌ مجموع پالایشگاه های دوازده گانه به حدود ۲ میلیون استاندارد متر مکعب در روز برسد.

وی یادآور شد: مدت اجرای این قراردادها ۲ سال و بهره‌برداری سه تا پنج سال خواهد بود که در پالایشگاه‌های اول تا دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.

باهوش اظهارکرد: افزایش بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه ( ۱۸ فاز ) یکی دیگر از طرح های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: مدت قرارداد این طرح ۴۸ ماهه است که در پایان این طرح، راندمان بازیافت تولید اتان از ۶۶ درصد به ۷۸ درصد خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha