چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش شیوع ابتلا به ویروس کرونا در استان طی روزهای اخیر، این استان در وضعیت قرمز شیوع قرار گرفت.

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت همزمان با ورود استان به موج سوم شیوع کرونا رخ داده است به شکلی که این استان بلافاصله از اوج موج دوم کرونا وارد موج سوم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۳ بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و ۱۱۸ بیمار بستری قطعی نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۶ نفر از آنها در شرایط وخیمی قرار دارند.

شیرانی همچنین از فوت سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: با احتساب این سه مورد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۲۵۹ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، چرخش خانوادگی ویروس کرونا را مهمترین عامل افزایش شیوع این بیماری در استان اعلام کرد و گفت: دورهمی‌های خانوادگی خطرناک‌ترین رفتار در خصوص افزایش ابتلا به ویروس کرونا است و از هم‌استانی تقاضا می‌شود دست‌کم به مدت چهار هفته از برگزاری این دورهمی‌ها خودداری کنند.

شیرانی مهار رشد فزاینده شیوع کرونا در استان را نیازمند اعمال برخی محدودیت‌های اجتماعی دانست و گفت: در روزهای آینده با تصمیم ستاد کرونا نسبت به این محدودیت‌ها تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha