هوا در چهارمحال و بختیاری گرم‌تر می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: هوا در استان طی روزهای آینده گرم‌تر می‌شود و این افزایش دما در نقاط مختلف استان بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد است.

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان استان طی روزهای آینده صاف تا کمی ابری در بعدازظهرها گاهی همراه با رشد ابر و وزش باد شدید تا به نسبت شدید لحظه‌ای است که در نقاط مستعد همراه با گرد و غبار و کلاهش کیفیت هوا همراه است.

وی ادامه داد: برای روز یکشنبه در برخی نقاط استان به ویژه ارتفاعات شمالی رگبار موقت بهاری و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دمای هوای استان در طول روز طی روزهای آینده افزایشی می‌شود، تصریح کرد: میانگین دمای استان نسبت به آمار بلندمدت ۱.۶ درجه افزایش و نسبت به سال گذشته ۱.۳ درجه سانتی‌گراد افزایش داشته است.

نوروزی همچنین از کاهش ۱۰۱ میلیمتری بارش‌ها در استان نسبت به آمار بلندمدت خبر داد و گفت: استان در سال آبی جاری پس از گیلان دومین استان خشک کشور گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha