۴۳ کیلومتر لوله‌کشی آب آشامیدنی در ۶ روستای چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای آبرسانی در استان گفت: ۴۳ کیلومتر لوله‌کشی برای تامین آب آشامیدنی در ۶ روستای این استان انجام شد.

به‌گزارش ایرنا،با وجود بارش‌های بهاری در استان اما میانگین بارش‌های سال زراعی نسبت به میانگین بلندمدت ۱۲۹ میلیمتر کاهش دارد و چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های خشک کشور است و بارش‌های بهاری آن در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲۳ میلیمتر کاهش دارد.

بارش‌های سال زراعی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۷ درصد کاهش دارد به همین دلیل منابع آبی چهارمحال و بختیاری نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

به دلیل همین خشکسالی و کاهش منابع آبی، در آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت و در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

محمد کریمی روز سه‌شنبه در خصوص توسعه شبکه آبرسانی روستایی تاکید کرد: این اقدام در راستای دسترسی به آب آشامیدنی پایدار و همچنین برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه‌های آب‌رسانی داخلی روستاها انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای لوله‌گذاری‌های این طرح در روستاهای باغ‌انار میلاس، احمدآباد، حاجی‌آباد، شهرک مامور، امام‌آباد و دلی با ۱۰ هزار نفر جمعیت افزون‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال تامین و هزینه شد.

کریمی تصریح کرد: عملیات تعویض لوله‌های تامین آب آشامیدنی این روستاها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آب‌رسانی در بخش‌های مرکزی و رودشت شهرستان لردگان بوده است.

وی یادآور شد: عرض کم معبرها، آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها، وجود شبکه‌های گاز و مخابرات، فیبر نوری و ایجاد محدودیت تردد برای ساکنان از مهم‌ترین مشکلات لوله‌کشی برای تامین آب آشامیدنی روستاها در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در دولت سیزدهم آب‌رسانی به ۱۰۶ روستای چهارمحال و بختیاری محقق شد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و هم‌اینک همه شهرستان‌های این استان درگیر خشکسالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha