تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت هشت روز از اعمال محدودیت‌های آذرماه روند تعداد بیماران سرپایی در استان کاهش یافت.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند این روند بسیار شکننده است و چنانچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم نداشته باشد شیوع ویروس کرونا در استان همچنان سیر صعودی به خود می‌گیرد.

وی برگزاری دورهمی‌ها و مراسم‌های عزا و عروسی را نقطه ضعف شیوع کرونا در استان دانست و گفت: اگر مردم همانطور که در حوزه بازار و اصناف همکاری کردند در این مورد نیز مشارکت کنند، بی‌شک در هفته‌های آینده شاهد کاهش بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از این ویروس خواهیم بود.

شیرانی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ بیمار سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند، تصریح کرد: این در حالی است که قبل از اعمال محدودیت‌ها این تعداد به طور میانگین روزانه ۴۰۰ بیمار بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بازگشایی اصناف و بازار به صورت تدریجی باشد، اظهار داشت: بازگشایی یک باره می‌تواند تاثیرات منفی به دنبال داشته باشد و دستاوردهای ناشی از محدودیت ها را تا حدی بی اثر کند.

شیرانی از کاهش تعداد بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه نیز خبر داد و گفت:هم‌اینک ۵۲ بیمار بدحال در مراکز درمانی استان بستری هستند در حالی که پیش از این تعداد بیماران بدحال به بالای ۷۰ نفر نیز می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: امید است با همراهی خوب مردم در اجرای محدودیت‌ها روند کاهشی تعداد بیماران سرپایی تداوم یابد و سپس یک تا ۲ هفته بعد از آن تعداد بیماران بستری و به فاصله یک هفته پس از آن تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha