حمایت از تولید در سند تحول و تعالی قوه قضاییه جایگاه ویژه دارد

سمنان - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت: حمایت از تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه در سند تحول و تعالی قوه قضاییه به صورت خاص دیده شد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد مصدق روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: قوه قضاییه به صورت جهشی در تلاش است تا از فعالان اقتصادی حمایت کند و رییس این قوه همواره بر این تاکید دارد که اگر تخلفی نیز اتفاق افتاد، رسیدگی قضایی انجام و مدیریت صورت گیرد، اما واحد تولیدی تعطیل نشود.

وی ادامه داد: ارتباط و تعامل خوبی بین قوه قضاییه با دولت سیزدهم وجود دارد و بر این اساس، مسایل و مشکلات تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با اهتمام پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

فعالیت اثرگذار ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه

این مسوول بیان کرد: ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه فعال و وظیفه این ستاد پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی مرتبط با بخش قضایی است که تا امروز اقدام‌های خوبی انجام شد.

حمایت از تولید در سند تحول و تعالی قوه قضاییه جایگاه ویژه دارد

حجت الاسلام مصدق اظهار کرد: کارگزاران نظام اگر حتی ۵۰ درصد توصیه‌ها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب درباره تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را عمل کنند، مشکلات این حوزه پایان می یابد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: پیشنهاد می شود مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان سمنان به صورت مکتوب به ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی کشور منعکس و دستورات لازم صادر شود.

به گزارش ایرنا، افتتاح ساختمان دادگستری شهرستان سرخه در فضای ۴۱۵ مترمربع با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و بهره‌برداری از ۲ طرح زندان زنان و سوله حرفه آموزی و اشتغال در شاهرود، از جمله برنامه‌های معاون اول قوه قضاییه در سفر به استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن ٣٧ درصد از اشتغال استان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش‌ها، استان سمنان با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی و اشتغالزایی برای حدود ۶۰ هزار نفر به عنوان گلوگاه مهم اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود.

سمنان با نرخ رشد اقتصادی پنج و ۲ دهم درصد، جزو سه استان کشور در شاخص پویایی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha