یکهزار و ۱۸۵ زندانی استان سمنان با اعطای ارفاق‌های قانونی آزاد شدند

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: یکهزار و ۱۸۵ زندانی با بهره‌مندی از ارفاق‌های قانونی سال ۱۴۰۲ به آغوش خانواد بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجعفر عبدالهی روز پنجشنبه افزود: ۶ هزار و ۶۹۸ مورد مرخصی نیز به زندانیان در استان سمنان از فرودین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ اعطا شد.

وی با بیان این که تلاش و همت دادگستری کل استان سمنان، بهره مندی هر چه بیشتر زندانیان واجد شرایط از ارفاق‌های قانونی است، افزود: حبس‌زدایی، کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از اهداف مورد تاکید رییس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ بود و دادگستری کل استان سمنان برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدام قانونی مضایقه نکرد.

وی گفت: مسوولان قضایی مکلف شدند با بررسی دقیق پرونده‌های زندانیان و احراز استحقاق آنان، بهره مندی زندانیان را از زمان انشاء رای و حتی در نشست‌های شورای طبقه بندی زندان و بازدیدهای مختلف از ندامتگاه ها پیگیری کنند.

عبدالهی عنوان کرد: عفو منجر به آزادی و تخفیف، آزادی مشروط، آزادی با گذشت شاکی، آزادی تخفیف مجازات به علت گذشت شاکی (ماده۴۸۳)، آزادی تعلیق مجازات و مرخصی منجر به آزادی از جمله ارفاق‌های قانونی است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۲۲۳ نفر با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و نظارت بر آنان در بیرون از ندامتگاه‌ها ادامه دارد و بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه رقم خورده است.

عبدالهی افزود: ارفاق‌های قانونی نقش موثری در حذف آسیب‌ها و مشکلات ناشی از زندان و کاهش آسیب های فردی و اجتماعی دارد و تلاش بر این است که با اعطای ارفاق‌های قانونی به زندانیان واجد شرایط در موارد لزوم هزینه اجرای عدالت کیفری کاهش یابد تا گامی موثر برای کنترل جمعیت کیفری استان برداشته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha