۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85421688
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قطع چرخه بزهکاری با اشتغال یکهزار و ۱۵۱ زندانی در استان سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: یکهزار و ۱۵۱ نفر زندانی در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند و قطع چرخه بزهکاری هدف اصلی اشتغالزایی این قشر است.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، امید کهربایی روز دوشنبه بیان کرد: در حال حاضر در بخش کارگاه‌های تحت نظارت بنیاد و انجمن حمایت و کارگاه‌های خودگردان در زندان‌های استان ۲۳۸ نفر و در بخش اعزام به کار ۴۶۳ نفر و در بخش اشتغال نشسته ۴۵۰ نفر و در مجموع تعداد یکهزار و ۱۵۱ نفر زندانی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مشاغلی که بنیاد تعاون زندانیان ایجاد کرده اضافه کرد: این مشاغل شامل کارگاه مصنوعات چوبی ، کارگاه تولید نوار دور درب خودرو، اغذیه فروشی زندان مرکزی، کارگاه خیاطی زندان مرکزی، کارگاه پوتین کارگاه صنایع دستی، محصولات بتی و بلوک‌های شهری پازل‌های شهرداری، کارگاه محصولات کنجدی است.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان سمنان با تاکید بر توانمندسازی تقویت بنیه اقتصادی زندانیان، افزود: اشتغال آفرینی در قطع چرخه معیوب بزهکاری موثر است توانمندسازی تقویت بنیه اقتصادی زندانیان از طریق درآمدزایی و نیز ایجاد مشغولیت به منظور جلوگیری از انحراف زندانیان و پرکردن اوقات فراغت آنان، از اصلی‌ترین برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی اشتغال سازمان زندانهاست تا از بازگشت مجدد زندانیان به زندان‌ها جلوگیری شود و روند باز اجتماعی شدن آن‌ها نیز محقق شود.

وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان استان و انجمن‌های حمایت از زندانیان استان با وارد کردن بخش خصوصی به عرصه اشتغال زندانیان توانستند گام‌های اثر بخشی در این زمینه بردارند.

کهربایی با اشاره به فروشگاه فروش محصولات زندانیان در استان سمنان گفت: به دلیل محدودیت فضا در زندان‌های استان، کلیه اجناس مورد نیاز زندانیان شاغل در بخش صنایع دستی از طریق فروشگاه‌های مستقر در هر زندان به زندانیان عرضه می‌شود. در حال حاضر برنامه ریزی شده تا در زندان مرکزی سمنان در اوایل سال آتی فروشگاه ویژه ارائه مواد مصرفی صنایع دستی راه اندازی شود.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان سمنان افزود: در کارگاه‌های داخل زندان تولید جعبه‌های نفیس چوبی و با روکش مخمل در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون برای شرکت‌های مختلف که بیشتر به خارج از کشور صادر می‌شود شامل تولید نوار دور در خودرو، تولید پوتین، تولید البسه برای شرکت‌ها و موسسات سطح شهر، تولید صنایع دستی نظیر کیف‌های چرمی در ابعاد مختلف، تسبیح، عینک چوبی، ساعت چوبی در اشتغال نشسته زندانیان در کارگاه‌های خارج از زندان نیز تولید قطعات خودرو، تولید مواد شوینده، تولید نوار دور در خودرو، تولید قاب‌های بتنی و پیش ساخته انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha