سمنان نمونه مدیریت کارآمد در بهره‌گیری از بخش خصوصی در تولید است

شاهرود - ایرنا - نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان سمنان با توجه به شکل‌گیری مدیریت‌ کارآمد به ویژه در بخش خصوصی، نمونه‌ای برای توانمندی بالا در حوزه صنعت و معدن است.

علی گلشنی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند کارخانه واقع در شهرک صنعتی شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت‌ کارآمدی در بخش صنعت طی چند سال گذشته در استان سمنان روی کارآمده و از سوی بخش های دولتی نیز حمایت شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تحولات چشمگیری در بخش‌های صنعت و معدن استان سمنان محقق شده است، ابراز کرد: این استان می‌تواند در آینده نزدیک یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و معدن باشد.

گلشنی به تلاش مسئولان در زمینه احیای واحدهای راکد و توسعه بخش صنعت و معدن در استان اشاره کرد و گفت: استمرار این تلاش‌ها نوید می‌دهد که سال ۱۴۰۳ بهتر از سال‌های قبل با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات در راستای تحقق اهداف آغاز شود.

سمنان نمونه مدیریت کارآمد در بهره‌گیری از بخش خصوصی در تولید است

نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به همت و عزمی که وزارتخانه در دوره جدید نشان داده است، شرایط بهتری در حوزه صنعت و معدن استان سمنان رقم خواهد خورد.

ظرفیت‌های اقلیمی شاهرود برای جهش تولید

وی به بازدید از چند کارخانه در شاهرود اشاره کرد و افزود: این شهرستان به دلایل مختلف و ظرفیت‌های دست نخورده سرزمینی و اقلیمی که دارد، جزء شهرهای پیشرو در زمینه صنعت و معدن در استان سمنان است.

گلشنی به فعالیت صنعتگران شاهرود طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: این شهرستان می‌تواند نیازهای سه کلان شهر اصلی کشور در زمینه صنعت و معدن را فراهم کند.

نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نشست‌هایی با تولیدکنندگان، پیشکسوتان عرصه تولید و کارآفرینان شاهرودی برگزار شد تا این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در نزدیکی پایتخت معرفی شود.

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و رییس اداره صمت شاهرود و جمعی از مسئولان استان و شهرستان امروز(دوشنبه) از کارخانه‌های توسن، طب پلاستیک، کابل مغان، ذوب‌آهن و پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود بازدید کردند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha