نامزد انتخابات مجلس در کردکوی: طبقات پایین جامعه از مصوبات مجلس دلخور شدند

گرگان- ایرنا- «قربانعلی بابایی» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب گلستان ( کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان) با کد انتخاباتی ۱۳۹ معتقد است که طبقه پایین جامعه از مصوبات مجلس یازدهم دلخور شدند.

به گزارش ایرنا قربانعلی بابایی متولد ۱۳۴۶ گرگان و دانشجوی دکترای اقتصاد و توسعه است.

وی استخدام آموزش و پرورش بوده و مدیریت مدارس استان گلستان را به مدت ۲۵ سال در کارنامه خدمتی خود دارد.

بابایی نخستین فرماندار گمیشان بعد از تاسیس بود و از آنجا نیز راهی بندرگز شد و مسوولیت فرمانداری این شهرستان را بر عهده‌ گرفت. بابایی همچنین مسوولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان آق‌قلا و عضو اجرایی هلال احمر شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان را در کارنامه خدمتی خود دارد و در دولت سیزدهم هم، مشاور استاندار گلستان و مسوول امور ایثارگران بود.

او در گفت‌وگو با ایرنا به پرسش هایی پیرامون حوزه اختیارهای نماینده مجلس، کارکردهای این نهاد قانون‌گذار و مشکلات حوزه انتخابیه غرب گلستان پاسخ داد.

ایرنا: نقش مجلس را در گستره کلان و استان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بابایی: مجلس بر اساس فرمایش امام راحل در راس همه امور است اما اگر می‌خواهد در راس امور باشد، شرط دارد، باید خیلی از زوایا در کنار هم قرار بگیرد تا نقش واقعی مجلس اتفاق بیافتد.

مجلس به مثابه ریل‌گذاری توسعه کشور است و می‌تواند برای آینده کشور نقشه راه ترسیم کند. اگر مجلس قوی داشته باشیم، خیلی از مشکلات و معضلات موجود حل خواهد شد.

مجلس یازدهم به اندازه بضاعتش تلاش کرد اما آنچه مهم است، نمره قبولی از طرف مردم است. در افکار تحصیل کرده‌ها و کسانی که رصد می‌کنند مجلس یازدهم نمره قبولی نسبی گرفته یعنی نمره در حد متوسط به پایین اما نتوانست آنچه که رهبر معظم انقلاب برایشان ترسیم کرده بودند انجام دهد. مصوبه‌هایی داشت که خیلی از طبقات پایین ما دلخور شدند. به طور مثال قانون بازنشستگی ۶۵ سالگی برای کسانی که زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

ایرنا: چرا شما وارد عرصه انتخابات مجلس شدید؟

مردم طبقه پایین جامعه از مصوبات مجلس دلخور شدند

بابایی: در قوه مقننه کسانی باید ورود کنند که از تجربه‌ برخوردار باشند و به زبان عامیانه‌، سرد و گرم روزگار را چشیده و حداقل دوره‌های مدیریتی را گذرانده باشند. چون در سطح وزارت کشور به عنوان فرماندار سابقه خدمت داشتم احساس کردم می‌توانم از ظرفیت موجود برای کمک به جامعه و ایران اسلامی و خاصه حوزه انتخابیه گام‌هایی بردارم و پا به عرصه گذاشتم.

ایرنا: شما در حوزه انتخابیه‌ای نامزد شدید که سال‌ها در آن سابقه اجرایی و مدیریتی داشتید. در دوران مدیریت خود چه اقداماتی در این شهرستان‌ها انجام دادید؟

بابایی: نخستین فرماندار شهرستان گمیشان بودم. همه جمعیت این شهرستان ترکمن هستند. چالش‌های بسیار زیادی را در حوزه شهرستان داشتیم. گمیشان نسبت به اسم و تاریخ و ظرفیت و فرهنگش از توسعه متوازن برخوردار نبوده و از حداقل‌های موجود برای توسعه بی‌بهره ماند.

برای آسفالت جاده‌های روستایی و گازرسانی نخستین شهری بودیم که معروف به شهر سبز شده چون تمام روستاها را گازرسانی کردیم.

مسکن مهر یکی دیگر از اقدام‌های ما بوده. گمیشان نخستین شهری بوده که مسکن مهر ویلایی داشت در فاز یک و دو در گمیشان و سیمین‌شهر کلنگ‎‌زنی کردیم و جزو افتخارهای من است که به همت دوستان و متولیان ساخت و ساز مسکن مهر، نخستین شهری بودیم که مسکن مهر را تحویل مردم دادیم.

پیگیر بندر خواجه‌نفس بودیم و تا زمانی که بودم اقدامات خوبی انجام شد، اما متاسفانه بعدها مواردی همچون عقب‌نشینی دریا و عوامل دیگر باعث شد پروژه مسدود بماند.

یکی از موضوع‌های دیگر برق‌رسانی به این شهرستان بود. اگر در آن سال‌ها فروردین و اردیبهشت وارد شهر گمیش‌تپه می‌شدید به علت جوابگو نبودن ظرفیت برق، امکان خاموش شدن یخچال منازل وجود داشت. پیگیر شدیم و پست ۶۳ کیلوواتی را ایجاد کردیم.

یکی دیگر از کارهای ما که احداث سایت میگو است. افتخار ما این است که حداقل در این سایت میگو حدود ۵۰۰ جوان ترکمن مشغول خدمت هستند. ما تمایل داشتیم که این پروژه در دست بچه‌های ترکمن و بومی به عرصه ظهور برسد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بومی‌های منطقه حداقل، منافعی هم اگر قرار بود باشد، برای بچه‌های گلستان و خاصه بچه‌های ترکمن باشد.

در شهرستان بندرگز هم مشابه همین اقدامات انجام شد. احداث مسکن مهر و پیگیری حل مشکلات و معضلات شهرک صنعتی از جمله آنان بود.

مردم طبقه پایین جامعه از مصوبات مجلس دلخور شدند

در دور یازدهم هم داوطلب مجلس شدم و رای اول شهرستان بندرگز را کسب کردم. در آن مقطع تبلیغات ضدبومی هم انجام می‌دادند و می‌گفتند « بابایی بومی نیست» اما رای مردم نشان داد که بابایی متعلق به هر جا باشد، می‌تواند در دل مردم جای بگیرد و رای مردم را کسب کند.

ایرنا: شما در حوزه انتخابیه غرب چه مشکلاتی دیدید که خود را نامزد کردید؟

بابایی: ما اگر نقشه استان را ترسیم کنیم، شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه، بعد از گرگان منتسب به بچه‌های غرب می‌شود، این چهار شهرستان ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای دارد، داشتن دریا مزیت است، داشتن جنگل و دشت با فاصله اندک می‌تواند مزیت باشد، داشتن سرزمین بسیار خوب برای کشاورزی می‌تواند ظرفیت باشد، حوزه گردشگری می‌تواند ظرفیت و مزیت باشد، که این‌ها همه تبدیل شود به موقعیت‌هایی که اشتغال‌زایی داشته باشد. این موضوع ما که در دو شهرستان حوزه انتخابیه فرماندار بودم و با آسیب‌های شهرستان‌ها آشنا هستم مجاب به ورود به عرصه انتخابات کرد.

امیرکبیر مدت کمی صدراعظم بود اما اقداماتش برای نسل‌های بعد خود تا به امروز هم الگو است بعد از ما هم الگو خواهد بود، پس ما خودمان را دست کم نمی‌گیریم و چون شناخت و راه حل داریم برایش، می‌شود کارهایی کرد.

در زمانی که در استانداری بودم، یک کتابچه‌ای طراحی شد که تقریبا ۴۰ چالش موجود برای توسعه استان را احصا کردند.

یکی از مهمترین معضلات استان ما تربیت‌ نکردن مدیران اجرایی است. باید مدیر داشته باشیم که دلسوز باشد، مدیری که از توان خودش به آن مرحله برسد نه در زد و بندهای سیاسی. نماینده ها اغلب ادعای ولایتمداری دارند اما بر خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب در انتصابات دخالت‌های مستقیم کردند. انتظار داشتیم که دستگاه‌های نظارتی حداقل یک نگاه ویژه‌ای به موضوع عزل و نصب‌ها می‌کردند که ولایت‌مداری آقایان سنجیده می‌شد، اما نشد.

امیدوارم این اتفاق بیافتد و بتوانیم بخشی از موضوعات، مشکلات و معضلات مردم خوب حوزه انتخابیه غرب در شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان را برطرف کنیم.

ایرنا: کلام آخر و پایانی؟

بابایی: مردم فهیم حوزه انتخابیه غرب گلستان، شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، ما تکلیف‌مان را انجام دادیم، وظیفه داشتیم که پا به عرصه بگذاریم و در خدمت شما باشیم.

این به تنهایی جواب نمی‌دهد، شرطش حضور شما بزرگواران است. انتظار دارم در روز ۱۱ اسفند، یک عظمت و شکوهی را خلق کنید و مشارکت بالایی را در حوزه غرب داشته باشید.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دیروز (پنجشنبه) سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha