نامزد انتخابات مجلس در رامیان: نمایندگان از نگاه قومیتی پرهیز کنند

گرگان- ایرنا- «عبدالمجید داز» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه رامیان و آزادشهر با کد انتخاباتی ۱۵۴ معتقد است حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، سبب حل بسیاری از مشکلات دیگر جامعه خواهد شد.

به گزارش ایرنا عبدالمجید داز متولد ۱۳۶۰ در گنبدکاووس و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت است. وی مسوول اورژانس راه‌آهن سمنان و تکنسین مرکز سلامت ایران در تهران بود و در سال ۱۳۹۲ به عنوان جوان برتر گلستان شناخته بود.

وی در گفت‌ و گو با ایرنا به پرسش‌هایی پیرامون حوزه اختیارهای نماینده مجلس، کارکردهای این نهاد قانون‌گذار و مشکلات حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و بخش‌های فندرسک و چشمه‌ساران پاسخ داد.

ایرنا: نقش مجلس شورای اسلامی در سطح کلان و استان چیست؟

داز: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین مسوولیت بسیار مهمی در کشور دارند زیرا با تصویب قانون و سپردن آن برای اجرا به دولت، مسیر حرکت کشور را مشخص می‌کنند.

دیدگاه نمایندگان باید بزرگ و کلان باشد و از رویکرد قومیتی، شهری و شهرستانی بپرهیزند. برای حل مشکلات مردم، مانند کمبودهای معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید برنامه‌های بلند و کوتاه مدت داشت.

ایرنا: ارزیابی شما از عملکرد ادوار گذشته مجلس چگونه است؟

داز: برخی نمایندگان با دخالت‌های بی‌جا، تاثیر منفی در کار دولت و اثربخشی اقدامات آن می‌گذارند. در مجلس باید بزرگ فکر کنیم چون قانونی که تصویب می‌کنیم در زندگی همه مردم ایران تاثیرگذار است. مجلس‌ در ادوار گذشته اقدامات مفیدی داشت اما در بعضی موارد هم کوتاهی کرد.

باید با اتحاد و همدلی همه قوا، دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه، مشکلات را حل کنیم.

ایرنا: دلیل اصلی که در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر وجود دارد چیست؟

داز: مشکلات معیشت و اقتصاد بزرگترین دغدغه مردم منطقه است و معتقدم اگر حل شود بقیه مشکلات هم حل خواهد شد.

مشکل دیگر آزادشهر و رامیان، کمبودهای بهداشتی یکی از کمبودهای مهم و مورد توجه مردم است. مثلا بیمارستان رامیان سال ها نیمه کاره به حال خود رها شده و کسی پاسخگوی معطل‌ماندن این طرح نیست. باید زیرساخت و امکانات بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر را تقویت کنیم.

نامزد انتخابات مجلس در رامیان: نمایندگان از نگاه قومیتی پرهیز کنند

در حوزه آزادشهر محرومیت‌هایی وجود دارد که در روستاها چشمگیرتر است و توسعه متوازنی که باید اتفاق می‌افتاده، محقق نشد. دولت اقدامات زیادی انجام داد که نباید فراموش کرد اما هنوز تا رسیدن به ایده‌آل فاصله داریم.

ایرنا: چه ظرفیت‌هایی در منطقه و حوزه انتخابیه شما وجود دارد؟

داز: رامیان و آزادشهر در صنعت گردشگری قابلیت‌های بسیاری دارند اما هنوز از آن برای رونق اقتصادی استفاده نشده که نظیر این وضعیت در کشاورزی هم وجود دارد. باید صنعت گردشگری را رشد دهیم و زیرساخت ها به خصوص برای معرفی بهتر جاذبه‌های بکر را بیشتر کنیم.

در حوزه باغداری و کشاورزی اقدامات زیادی انجام نشد و هنوز با معضل خام‌فروشی دست به گریبانیم که راه حل آن، توجه به راه‌اندازی صنایع تبدیلی است. تولیدات باغداران منطقه فله‌ای و جعبه‌ای از منطقه خارج می‌شود و بهره اصلی به جیب دلالان ریخته می‌شود.

یکی دیگر از ظرفیت‌های منطقه، وجود معادن خوب زغال سنگ است اما این محصولات هم بلافاصله پس از استخراج به وسیله کامیون‌ها بارگیری و از استان ما خارج می‌شود.

اگر بتوانیم صنابع وابسته به معدن را در منطقه راه‌اندازی کنیم، به جای این که جوانان ما راهی استان‌ها دیگر شوند، در شهر خود مشغول کار می‌شوند.

نامزد انتخابات مجلس در رامیان: نمایندگان از نگاه قومیتی پرهیز کنند

ایرنا: حرف آخر؟

داز: دشمنان در حال طراحی این توطئه هستند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما ما باید با اتحاد و همدلی آنان را شکست دهیم. تُرک، کُرد، فارس، بلوچ، ترکمن و سیستانی باید دست به دست هم دهیم و با حضور در پای صندوق‌ رای مُشت محکمی  بر دهان یاوه‌گویان انقلاب بزنیم.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha