نامزد انتخابات مجلس در کردکوی: فرآوری محصولات کشاورزی، حلقه مفقوده اقتصاد غرب گلستان است

گرگان- ایرنا- «سیدمحمود حسینی» یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب گلستان با کد انتخاباتی ١٥٩ است که اعتقاد دارد صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حلقه مفقوده اقتصاد غرب گلستان است و مردم این مناطق گرفتار مصرف‌گرایی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی متولد سال ۱۳۴۶ شهرستان کردکوی و دارای مدرک کارشناسی مکانیک گرایش ساخت و تولید از دانشگاه مازندران است.

وی فرهنگی و رزمنده دوران دفاع مقدس است و مدیریت هنرستان فنی‌وحرفه‌ای، مشاور فنی و عمرانی اداره آموزش و پرورش کردکوی، سرگروه آموزشی مکانیک گلستان، داور مصاحبه تخصصی از داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش، عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردکوی، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم غرب گلستان، مدرس دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را در کارنامه دارد.

او در گفت‌وگو با ایرنا به پرسش‌هایی پیرامون کارکردهای نهاد قانون‌گذار مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های خود و مشکلات حوزه انتخابیه غرب گلستان پاسخ داد.

ایرنا: به نظر شما مجلس شورای اسلامی چه کارکردهایی دارد؟

حسینی: همانطور که امام راحل فرمودند مهم‌ترین امورات کشور بر عهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد و مبدا و مبنای قانونگذاری است. نقاط ضعف، قوت و پیشرفت کشور برعهده مجلس شورای اسلامی است تا با وضع قوانین جدید نقاط ضعف کشور برطرف و نقاط قوت، تقویت شود.

تمام قوانین در مجلس شورای اسلامی برای آرامش و امنیت جامعه و مردم است تا مردم از رفاه بیشتری در جامعه برخوردار باشند و احساس امنیت کنند.

ایرنا: چرا تصمیم گرفتید در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شوید؟

حسینی: با توجه به اینکه شهرستان کردکوی در دوره‌های متعدد نتوانست از شهرستان خود یک نماینده راهی خانه ملت کند و همه نمایندگان از سه شهر دیگر این حوزه انتخابیه وارد مجلس شدند، به عنوان یک معتمد در مجموعه پابرهنگان، محرومان و دلسوختگان غرب گلستان و با پیشنهاد دوستان مبنی بر ورود افراد سالم، صالح و کارآمد در مجلس شورای اسلامی وارد این عرصه شدم.

ایرنا: به نظر شما مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات غرب گلستان چیست؟

حسینی: غرب گلستان با توجه به برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و در این شرایط شایسته نیست مردم این نقاط از لحاظ معیشت و اشتغال با مشکل مواجه باشند.

با وجود ظرفیت‌های گسترده در حوزه کشاورزی و باغی در غرب گلستان، مردم این مناطق با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و صنایع تبدیلی رشد چندانی نداشته است.

تاکنون نگاه ما در حوزه کشاورزی و باغی مصرفی بود و کشاورز و باغدار این منطقه فقط برای تامین مخارج زندگی اقدام به زراعت و باغداری کرد بدون آنکه به فرآوری و یا صادرات محصولات کشاورزی خود بیاندیشد.

با توجه به همجواری با دریا باید در حوزه بنادر و صادرات و بازرگانی نقش فعال ایفا کنیم و اگر کشاورزان غرب گلستان، محصولات خود را براساس نیاز کشورهای همسایه کشت کنند و در کنار آن صادرات رونق بگیرد می‌توانیم شاهد سوددهی بیشتر در این بخش باشیم.

اگر از نگاه مصرفی فراتر رفته و صادرات‌محور باشیم بخش زیاد مشکلات کشاورزان و باغداران غرب گلستان برطرف می‌شود. در واقع یک استان مرزی جدا از نگاه مصرفی باید نگاه صادراتی داشته باشد.

صنایع تبدیلی را تنها در کارگاه‌های کوچک تعریف کردیم حال آنکه این صنعت باید گسترش پیدا کند چراکه منطقه ما دیگر از حالت کشاورزی به حالت کارگری تبدیل شده و خیلی از مردم غرب گلستان از جمله کردکوی دیگر کشاورز نیستند و به عنوان کارگر مشغول فعالیت هستند لذا پتانسیل تعریف همه محصولات تولیدی در حوزه زراعی و باغی در قالب صنایع تبدیلی در غرب گلستان وجود دارد.

نامزد انتخابات مجلس در کردکوی: فرآوری محصولات کشاورزی، حلقه مفقوده اقتصاد غرب گلستان است

ایرنا: برخی مردم در حوزه انتخابیه غرب گلستان اعتقاد دارند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته نگاه عادلانه و یکسان به همه شهرستان‌ها نداشتند شما در این باره چه نظری دارید؟

حسینی: کسانی که در دوره‌های گذشته به عنوان نماینده غرب گلستان راهی خانه ملت شدند سعی کردند اقدامات لازم را انجام دهند البته در برخی مواقع نمایندگان مجلس برای منطقه خود، فرصت‌های بیشتری را تعریف و فراهم کردند.

نگاه یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید بر مبنای عدالت باشد و باید به تمام شهرستان‌های تحت حوزه انتخابیه خود توجه کند و برنامه‌ریزی جامعی نسبت به همه مناطق داشته باشد.

ایرنا: کلام آخر و پایانی؟

حسینی: با توجه به مشکلات کشور در حوزه اقتصادی و معیشتی و فشارهای دشمنان و اعمال تحریم‌ها از مردم درخواست می‌کنم حضور پررنگ در انتخابات داشته باشند و بار دیگر به ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست بیعت بدهند.

نکته دیگر که می‌خواهم با مردم مطرح کنم این است که بنده به مدت چهار سال از هزار نفر از معتمدان و صاحب‌نظران راجع به مشکلات منطقه نظرسنجی انجام دادم و ۴۳ مورد از مهم‌ترین مشکلات را احصاء کردم. در مجموع آشنایی کاملی در خصوص ظرفیت‌ها، موانع و مشکلات غرب گلستان دارم.

شعار بنده «غرب گلستان منطقه پویای اقتصادی» است تا منجر به تولید ثروت، ارتقای بهداشت و فرهنگ جوانان شود.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha