نامزد نمایندگی مجلس از گرگان: پای شرکت‌های دولتی بزرگ را به گلستان باز می‌کنم

گرگان- ایرنا- «علیرضا طاهریان (پایین‌محلی)» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با کد انتخاباتی ۲۸۳ معتقد است در صورت پیروزی در انتخابات سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی و شرکت‌های بزرگ دولتی را به گلستان می‌آورد.

به گزارش ایرنا، این داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای مدرک لیسانس حسابداری و کارشناسی ارشد مدیریت است و مدیرعامل و عضو هیات مدیره تعاونی اعتبار امید جلین گرگان، مدیرعامل ۱۲ شرکت و کارخانه، عضو هیات مدیره اتاق تعاون گلستان به مدت پنج سال، عضو هیات رییسه فدراسیون کبدی، کارآفرین و فرهیخته برتر گلستان و عضو هیات مدیره شرکت خدمات بیمه‌ای به مدت پنج سال و معاون امور شعب و فناوری و پشتیبانی موسسه مالی و اعتباری کاسپین بود.

ایرنا: چرا تصمیم گرفتید وارد عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شوید؟

طاهریان: با توجه به سوابق و تجربیاتی که داشتم احساس کردم از نمایندگان فعلی و قبلی توانمندتر هستم و پس از مقایسه رزومه و سوابق خود با نمایندگان ادوار گذشته و نامزدهای فعلی انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد عرصه انتخابات شدم.

معتقدم نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که پس از چهار سال دوباره برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند از لحاظ سابقه کاری و توانمندی به من نمی‌رسند مگر آنکه تجربیات جدیدی داشته باشند.

گلستان نسبت به نقاط دیگر کشور عقب‌ماندگی تاریخی دارد و نماینده مجلس می‌تواند عقب‌ماندگی و خلا تاریخی را جبران کند.

حضور افراد ناتوان و با عملکرد ضعیف که با مدد از مسائل حزبی و جناحی و قومیتی وارد عرصه انتخابات می‌شوند خیانت است و فریب مردم به شمار می‌رود.

نامزد نمایندگی مجلس از گرگان: پای شرکت‌های دولتی بزرگ را به گلستان باز می‌کنم

ایرنا: در خصوص کارکردهای مجلس شورای اسلامی توضیح دهید؟

طاهریان: امام راحل فرمودند مجلس در راس امور است و حل مسائل و مشکلات ما در گرو مجلس شورای اسلامی است.

وقتی قانون خوب و جامعی در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد منجر به حل مشکلات و گرفتاری‌های جامعه می‌شود و در صورتی که قوانین مجلس شورای اسلامی پخته شده و کیفی نباشد موجب بروز مشکلاتی می‌شود که این مساله حاکی از اهمیت مجلس شورای اسلامی است.

ایرنا: به نظر شما مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های گلستان در چه بخش‌هایی است؟

طاهریان: بخش زیاد مشکلات گلستان مربوط به حوزه اقتصادی است. اگر اقتصاد ما حل شود مشکلات حوزه فرهنگ و ورزش ما نیز حل می‌شود. وقتی وضعیت اقتصادی مردم خوب باشد از لحاظ فرهنگی وضعیت بهتری خواهند داشت.

سرمایه‌گذارانی که به دنبال فعالیت در گلستان هستند پس از گرفتار شدن در دام بروکراسی اداری از ادامه فعالیت در استان منصرف می‌شود حال آنکه با جذب سرمایه‌گذاران بسیاری از مشکلات استان از جمله بیکاری جوانان حل می‌شود.

نرخ بیکاری در گلستان بسیار بالاتر از استان‌های دیگر است اما از آنجا که افراد با چند ساعت کار کشاورزی در روز یا هفته را هم شاغل می‌نامند آمار بالای بیکاری استان به چشم نمی‌آید حال آنکه زمانی می‌توان فردی را شاغل دانست که بتواند نیازهای خود را برطرف کند و بیمه باشد.

یکی دیگر از مشکلات گلستان فقدان صنعت کافی است. گلستان حدود هزار واحد صنعتی دارد که واحد تولیدی بلوک‌ با چند کارگر هم جزو آن است حال آنکه تعداد واحدهای صنعتی یک شهرک صنعتی در استان همجوار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد است.

از سویی دیگر گلستان با وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری نتوانست در جذب سرمایه‌گذار موفق شود و سنگ‌اندازی‌ها، رغبت و انگیزه را از سرمایه‌گذاران گرفته است.

با وجود آنکه شغل اصلی گلستانی‌ها، کشاورزی است اما به کشاورزان بها داده نشده و قیمت‌های محصولات زراعی، عادلانه و واقعی نیست.

گلستان نسبت به سایر نقاط کشور عقب‌ماندگی‌هایی دارد که طبیعی نیست و مردم با انتخاب نمایندگان توانا و اصلح در مجلس شورای اسلامی می‌توانند این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

ایرنا: مهم‌ترین برنامه‌های شما برای حضور در عرصه نمایندگی مجلس چیست؟

طاهریان: برنامه من در ۲ شاخه اقتصاد با دولت و اقتصاد بدون دولت است. در بخش اقتصاد با دولت، به دنبال جبران عقب‌ماندگی گلستان با آوردن یک شرکت دولتی بزرگ به استان با حجم سرمایه‌گذاری بالا هستم. استان‌های دیگر از مواهب شرکت‌های دولتی بزرگ مانند تراکتورسازی تبریز، فولاد خوزستان، گل گوهر سیرجان و امثال آن بهره‌مند هستند اما گلستان حتی از یک کارخانه و یا شرکت دولتی بهره‌مند نیست.

کمک برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برنامه دیگری است که تلاش خواهم کرد یک نفر را به طور اختصاصی برای پیگیری این موضوع مامور کنم تا سرمایه‌گذاران توانمند در سطح بین‌الملل، کشوری و استانی را به گلستان بیاورد.

مساله بعدی ارتباط با ترکمنستان است. ما نتوانستیم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور ترکمنستان به خوبی استفاده کنیم لذا مردم برای سفر به این کشور و انجام مراودات اقتصادی، صادرات و واردات با چالش مواجه هستند و از جاده بین‌المللی برخوردار نیستند.

برنامه دیگر، اکتشاف نفت در دریای خزر و ایجاد پالایشگاه است که شاید در ظاهر وعده غیرعملی به حساب بیاید اما شدنی است. مسوولان اعلام کردند منطقه آزاد اینچه‌برون تا سال ۱۴۱۹ حدود ۴۷ هزار فرصت شغلی برای گلستانی‌ها ایجاد می‌کند که این زمان بسیار طولانی است و تلاش خواهیم کرد به این پروژه سرعت ببخشیم.

ایرنا: مردم گرگان و آق‌قلا برای خروج از وضعیت فعلی و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت باید به چه کسانی رای دهند؟

طاهریان: مردم باید به نماینده‌ای رای دهند که دانایی را به توانایی تبدیل کرده باشد و قابلیت اجرای حرف‌ها و وعده‌های انتخاباتی را داشته باشد. نماینده‌ای که سخن‌ور است اما کارنامه‌ خوبی ندارد مناسب مجلس شورای اسلامی نیست.

مردم باید به افرادی دهند که مشکلات اقتصادی را حل کنند. اگر وقتی مشکلات اقتصادی حل شود بسیاری دیگر از مشکلات دیگر برطرف خواهد شد.

خوشبختانه در این دوره گزینه‌ها و سلایق مختلفی در انتخابات حضور دارند و بهانه‌ای برای انتخاب افراد اصلح و شایسته نیست.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha