۹۲۳ میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۹۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

حسینعلی مقصودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون از محل طرح هایی که راه و شهرسازی متولی ساخت آن است ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات، از محل طرح های بنیاد ساخت ۲۹۳ میلیارد تومان، طرح هایی که متولی اجرای آن ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است، ۷۶ میلیارد تومان، طرح‌های خودمالکین ۱۶۱ و ودیعه مسکن ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بانک‌های عامل موظفند تا مرحله سفت‌کاری تمامی تسهیلات متعهد شده را به متقاضیان پرداخت کنند و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۸۸ هزار و ۸۷۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۳۸ نفر تایید نهایی شدند، ۱۹ هزار و ۱۹۲ نفر افتتاح حساب کردند، ۱۵ هزار و ۸۳۹ متقاضی وجه اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز و یک‌هزار و ۶۹۷ متقاضی وجه بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

مقصودی با بیان اینکه برای اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان باید ۷۲۰ هکتار زمین آماده‌سازی شود، تصریح کرد: از این میزان تاکنون ۵۳۸ هکتار زمین تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با میزان زمین تامین شده تاکنون می‌توان ۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را احداث کرد که تعدادی از این واحدها در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود بین اعیاد قربان تا غدیر تعدادی از این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha