۲۱۴۲ متقاضی زمین رایگان قانون جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۱۴۲ متقاضی برای دریافت زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در استان ثبت‌نام کرده‌اند که پایش این متقاضیان در حال انجام است و بزودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی مقصودی روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این استان افزود: عملیات واگذاری زمین به متقاضیان دارای شرایط قانون جوانی جمعیت ظرف ۲ ماه آینده انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۸۷ هزار نفر طی ۶ مرحله در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر دارای شرایط بودند و تایید نهایی شدند و تاکنون ۱۹ هزار و ۱۵۴ متقاضی افتتاح حساب و ۱۷ هزار و ۲۰۹ متقاضی وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده‌اند.

مقصودی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۲۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین زمین انجام شده است، اظهار داشت: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و همچنین بخش خصوصی و مردم مابقی زمین موردنیاز برای احداث ۴۰ هزار واحد شهری و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی طی چهار سال تعهد استان تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دولت نیز به دهک‌های یک تا چهارم نیز کمک‌هایی خواهد کرد.

اعطای ۱۷۲۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به جوانان استان

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از اعطای یک هزار و ۷۲۶ فقره تسهیلات به جوانان این استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان بوده و برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

پژمان نوروزی افزود: سهم بانوان از این تسهیلات ۴۶ درصد و مردان ۵۴ درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۴ درصد را جوانان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha