بیش از ۵۷ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۵۷ هزار و ۷۳۲ نفر در طرح نهضت ملی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۸ هزار و ۳۸۳ متقاضی حائز شرایط شناخته شده و ۹ هزار و ۳۹۴ متقاضی تایید نهایی شدند.

حسینعلی مقصودی روز یکشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان افزود: تاکنون برای پنج هزار و ۳۵۰ متقاضی تامین زمین شده و سه هزار و ۵۰۶ نفر افتتاح حساب کردند و ۸۶۵ نفر آورد اولیه را واریز کردند.

وی همچنین از اتصال چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن به این طرح خبر داد و گفت: در طرح اقدام ملی مسکن متقاضی سرگردان نداریم و همه متقاضیان تایید شده به طرح‌ها متصل شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام ۶ هزار مجرد متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و اظهار داشت: هنوز شیوه‌نامه اجرایی برای مجردها اعلام نشده است.

مقصودی به اعلام آمادگی ۴۶۰ متقاضی برای طرح خودمالکی در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح زمین رو خود افراد تامین می‌کنند و تنها از تسهیلات مسکن ملی استفاده می‌کنند که فرصت خوبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و این در حالی است که فرم ج متقاضیان نیز قرمز نمی‌شود که می‌طلبد در این خصوص به نحو گسترده‌ای در شهرستان‌ها اطلاع رسانی شود.

وی خاطر نشان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن سالانه ۱۰ هزار واحد مسکن باید احداث شود که ۱.۵(یک و نیم) برابر این ظرفیت در استان ثبت‌نامی داریم.

مقصودی به تسهیلات ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: تسهیلات ودیعه مسکن در شهرکرد ۲۵ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش ایرنا، در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

همچنین در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha