۶۴۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی طرح‌های احداث مسکن در دولت سیزدهم گفت: مساحت کل زمین تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان ۶۴۸ هکتار است.

حسین‌علی مقصودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مساحت زمین‌های الحاق به محدوده شهرها در چهارمحال و بختیاری ۲۵۲ هکتار برابر ۲۶ هزار و ۱۰۶ واحد مسکونی بوده است.

وی افزود: مساحت خالص مسکونی تخصیص داده شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ۵۴ هکتار با هشت هزار و ۶۵ واحد تخصیصی به این بنیاد و مساحت خالص مسکونی زمین داده شده به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۹.۴ هکتار با تعداد ۲ هزار و ۱۲ واحد تخصیص داده شده به این ستاد است.

مقصودی تصریح کرد: تعداد کل واحد دارای تفاهم‌نامه با سازندگان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی در محله ۳۴ و یک قطعه در محله ۳۶ یک‌هزار و ۷۴۴ واحد مسکونی است.

وی یادآور شد: تعداد واحد تخصیصی در محله ۴۰ منظریه برای تنظیم تفاهم‌نامه با سازندگان (درحال تجهیز کارگاه و شروع عملیات خاک‌برداری) ۲ هزار و ۴۴۴ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرفتن پنج هزار و ۵۵۴ فقره پروانه ساختمانی برای ساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در اظهار داشت: از این تعداد سهم اداره‌کل راه و شهرسازی برای ۲ هزار و ۹۸۸ واحد مسکونی، سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۲ هزار و ۱۱۴ واحد مسکونی و سهم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای ۴۵۲ واحد است.

وی با اشاره به آغاز ساخت هفت هزار و ۸۹۲ واحدی مسکونی نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی، ۲ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۴۵۲ واحد مسکونی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در حال انجام است.

مقصودی به اتمام فونداسیون پنج هزار و ۸۱۹ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان اشاره و تاکید کرد:‌ از این تعداد سه هزار و ۵۳۲ واحد مسکونی مربوط به اداره‌کل راه و شهرسازی، یک‌هزار و ۸۶۵ واحد مسکونی مختص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۴۲۲ واحد مسکونی مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است.

وی افزود:‌ ۹۲ هزار و ۷۷ نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۸۳۶ متقاضی واجد شرایط بوده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۱۹ هزار و ۴۴۲ متقاضی افتتاح حساب و ۱۷ هزار و ۱۳۶ متقاضی نسبت به واریز وجه بالای ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کرده‌اند.

وی یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن زیرمجموعه اداره‌کل راه و شهرسازی به ۵۴.۳ درصد و میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به ۶۵ درصد رسیده است.

مقصودی اظهار داشت:‌ ساخت طرح نهضت ملی زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در طرح ۱۵۰ واحدی شهرکرد ۸۶ درصد و در پروژه ۳۰۲ واحدی بروجن ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت:‌ سهمیه استان از واحدهای ابلاغی برای چهار سال دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است.

مقصودی تاکید کرد: از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۲۸ واحد مسکونی سهمیه شهرهای استان است که باید در هر سال حداقل ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی ساخته شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم این استان است.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha