عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد - ایرنا - عملیات اجرایی ۲ شهرک کشاورزی دام سبک روز شنبه در هفشجان و شهرکرد چهارمحال و بختیاری با حضور معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص شهرک کشاورزی دام سبک هفشجان گفت: این شهرک کشاورزی در مساحت ۳۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

حسین برزگر افزود: از این میزان اعتبار پیش‌بینی شده ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۷۰ میلیارد ریال هزینه زیرساخت و پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

وی اظهار داشت: شهرک کشاورزی هفشجان چهارمحال و بختیاری ظرفیت ۱۸ هزار راس دام و ۱۸۰ واحد دامی دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با راه‌اندازی شهرک کشاورزی دام سبک هفشجان زمینه ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در استان فراهم می‌شود.

وی در خصوص شهرک کشاورزی دام سبک در شهرکرد نیز گفت: این شهرک کشاورزی در مساحت ۳۹ هکتار و با ۲۰۰ واحد دامداری و با ظرفیت ۲۰ هزار راس دام احداث می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز برای احداث شهرک کشاورزی دام سبک را هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۳۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه زیرساخت و هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات است.

وی یادآور شد: با راه اندازی این شهرک کشاورزی دام سبک در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری به صورت مستقیم در استان ایجاد می‌شود.

برزگر حفظ تثبیت و ایجاد اشتغال در بخش دامپروری به علت مزیت‌های نسبی، تجمیع دام‌های پراکنده از سطح شهرها و رعایت مسایل زیست محیطی، ایجاد امید، رفع موانع تولید، تسهیل‌گری در حوزه دامپروری با گذشت ۲ دهه، جهش تولید، با جذب مشارکت مردمی، حفظ و یکپارچه سازی اراضی، کاهش هزینه‌های زیرساخت‌ها و تولید، کاهش بار مراتع و تکمیل زنجیره تولید را از مزایای احداث شهرک‌های کشاورزی دام سبک در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم حسن نژاد معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی روز شنبه با هدف شرکت در آیین تجلیل از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های کشاورزی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

در چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۸۷ طرح بخش کشاورزی با چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۲۹۱ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

از این تعداد ۸۲ طرح افتتاحی شامل ۵۲ طرح آب و خاک، ۱۶ طرح تولیدات گیاهی، هشت طرح تولیدات دامی، چهار طرح‌ شیلات و آبزیان و ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی است و پنج طرح جدید نیز کلنگ‌زنی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha