۱۷ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری افتتاح حساب کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و گفت: حدود ۱۷ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان افتتاح حساب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، حسین‌علی مقصودی روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و نوع امتیازبندی متقاضیان در این طرح تاکید کرد: در این طرح پس از رسیدن پروژه به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، امتیازبندی براساس واریز وجه انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا به‌ازای هر ۱۰ میلیون ریال، روزانه یک امتیاز در سامانه محسوب می‌شود و در پایان کار متقاضیان براساس رتبه‌بندی مُجاز به انتخاب واحد مسکونی هستند.

مقصودی تصریح کرد: حق انتخاب واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با افرادی است که از زمان واریز وجه مبلغ خود را به‌روز واریز کرده باشند و در صورت مساوی بودن شرایط متقاضیان، قرعه‌کشی می‌شود.

وی یادآور شد: در شورای‌عالی مسکن قرار شد برای دهک‌های یک تا چهار تسهیلاتی از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌همین منظور به دهک‌های یک و دو تسهیلات چهار میلیارد ریالی و به دهک‌های سه و چهار تسهیلات سه میلیارد ریالی با بازگشت ۱۵ ساله و نرخ ۲ درصد پرداخت خواهد شد.

وی گفت: متولی تامین این تسهیلات وزارت راه و شهرسازری از منابع صندوق ملی مسکن است.

مقصودی تاکید کرد: برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بخنیاری تاکنون بیش از ۸۹ هزار و ۴۹۳ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد افزون‌بر ۶۵ هزار متقاضی حائز شرایط اعلام و بیش از ۲۳ هزار نفر تایید نهایی شدند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۷ هزار متقاضی با آورده بالای ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح حساب کرده‌اند.

مقصودی تصریح کرد: در برخی شهرهای چهارمحال و بختیاری که مشکل زمین وجود داشته هنوز تخصیص زمین انجام نشده است اما سعی می شود این موضوع سریع‌تر انجام شود.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha