هفت بانک چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات مسکن اعلام آمادگی کردند

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری از اعلام آماگی هفت بانک استان برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

حسین‌علی مقصودی شامگاه شنبه پس از برگزاری شورای مسکن چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: ۲۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن شامل انبوه‌سازی، دو واحدی، خودمالکان و گروه‌های ساخت در این استان به تسهیلات بانکی نیاز دارند.

وی افزود: تاکنون فقط بانک مسکن به چهار هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری تسهیلات پرداخت کرده است که این بانکاعلام کرده است که قادر به پرداخت تسهیلات به تمامی متقاضیان این طرح نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: در این راستا قرار شد بانک‌های صادرات، ملی، ملت و تجارت در چهارمحال و بختیاری نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این استان اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین قرار شد بانک‌های شهر، پارسیان و رفاه کارگران پس از هماهنگی با تهران در سریع‌ترین زمان ممکن برای پرداخت این تسهیلات وارد عمل شوند.

هفت بانک چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات مسکن اعلام آمادگی کردند

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت ملی در روستاها اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به هر کدام از روستاییان مهاجر ساکن شهرها که به روستای خود بازگردند حداقل ۵۰۰ مترمربع زمین در قالب نهضت ملی مسکن واگذار کند.

وی گفت: برای اجرای این مصوبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری باید الحاق اراضی ملی به طرح‌های هادی روستایی را تسریع کند.

مقصودی به رفع مشکل بیمه کارگران ساختمانی و ابلاغ آن از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کردو گفت: در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری قرار شد شهرداری‌های استان صدور پروانه‌های ساختمانی مرتبط با نهضت ملی مسکن را تسریع کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهار محال و بختیاری افزود: همچنین قرار شد شرکت‌های خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری همزمان با اداره‌کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان روند اجرای زیرساخت‌ها در طرح نهضت ملی مسکن را انجام دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد تسهیلات ساخت مسکن خودمالکان برای طرح‌های بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

وی یادآور شد: از دیگر تصمیمات این شورای مسکن استان این بود که اداره‌کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری اسناد زمین‌های ملی واقع در شهرهایی که تاکنون سند را به‌نام اداره‌کل راه و شهرسازی استان انتقال نداده است، منتقل کند.

مقصودی اظهار داشت: با توجه به کمبود زمین در شهرهای لردگان، فارسان، آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار شد زمین مورد نیاز در این شهرها به سرعت تامین شود.

وی با تاکید بر لزوم سامان‌دهی مشاوران املاک در چهارمحال و بختیاری گفت: برای عملیاتی شدن این مهم باید یک کارگروه مستمر تشکیل و فعال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری شناسایی خانه‌های خالی استان و رفع مشکل محاسبه امتیاز متقاضیان مسکن بر اساس آورده روزانه ۱۰ میلیون ریال را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۷ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری افتتاح حساب کرده‌اند. در این طرح پس از رسیدن پروژه به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، امتیازبندی براساس واریز وجه انجام می‌شود.

در این راستا وارزی هر ۱۰ میلیون ریال، روزانه یک امتیاز در سامانه محسوب می‌شود و در پایان متقاضیان براساس رتبه‌بندی مُجاز به انتخاب واحد مسکونی خواهند بود.

حق انتخاب واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با افرادی است که از زمان واریز وجه مبلغ خود را به‌روز واریز کرده باشند و در صورت مساوی بودن شرایط متقاضیان، قرعه‌کشی می‌شود.

پرداخت تسهیلات به دهکهای یک تا چهار از محل صندوق مسکن ملی

در شورای‌عالی مسکن قرار شد برای دهک‌های یک تا چهار تسهیلاتی از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود. به‌همین منظور به دهک‌های یک و دو تسهیلات چهار میلیارد ریالی و به دهک‌های سه و چهار تسهیلات سه میلیارد ریالی با بازگشت ۱۵ ساله و نرخ ۲ درصد پرداخت خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی این تسهیلات را منابع صندوق ملی مسکن تامین خواهد کرد.

برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۸۹ هزار و ۴۹۳ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد افزون‌بر ۶۵ هزار متقاضی حائز شرایط اعلام و بیش از ۲۳ هزار نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار متقاضی با آورده بالای ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح حساب کرده‌اند.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha