۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85129043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری آماده‌سازی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آماده‌سازی ۵۶۰  هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: این میزان زمین برای احداث ۲۵ هزار واحد تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی مقصودی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران این استان از طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن ۸۵ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر تایید نهایی شدند.

وی ادامه داد: از میان افرادی که تایید نهایی شدند، ۱۹ هزار نفر افتتاح حساب کردند و حدود ۱۵ هزار نفر وجه بالای ۴۰ میلیون واریز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن، ۱۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی در شهر شهرکرد و مابقی در ۴۱ شهر دیگر هستند.

مقصودی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای متقاضیان موثر در بسیاری از شهرهای استان تامین شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرهای لردگان، فارسان، کیار، سودجان و بلداجی مشکل زمین داریم که رفع این مشکل به جد در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین به جز شهرهای شهرکرد، فرخشهر و بروجن که احداث مسکن به شکل انبوه‌سازی است در دیگر شهرهای استان زمین در قالب گروه‌های ساخت تحویل بنیاد مسکن شده است.

مقصودی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت مستمر و منظم انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مصالح به کار گرفته شده در این طرح از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

وی افزود: دولت درصدد است تا تمهیداتی نظیر کاهش کارمزد تسهیلات، افزایش مبلغ تسهیلات و ثابت نگه داشتن نرخ مصالح برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گیرد تا این طرح با قوت بیشتری اجرا شود.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha