هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص وزش باد و باران هشدار داد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص ناپایداری‌های همرفتی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید لحظه‌ای در این استان هشدار سطح زرد صادر شد.

مهران چراغ‌پور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد:‌ این وضعیت از عصر روز جمعه ۲۵ خردادماه تا اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده ۲۸ خردادماه جاری در آسمان چهارمحال و بختیاری به‌ویژه نیمه شرقی و شمالی استان مانند شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخ‌شهر، سامان، بن، کیار، فارسان و کوهرنگ فعال است.

وی افزود: رگبار موقت، رعد و برق، تگرگ، وزش باد به‌نسبت شدید و احتمال خیزش گرد و خاک و انتقال گردوغبار از مخاطره‌های این وضعت به‌شمار می‌رود.

چراغ‌پور تصریح کرد: در این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده‌ها، صاعقه، شکستن درختان، آسیب به سازه‌های موقت و سبک از جمله گلخانه‌ها بر اثر وزش باد به‌نسبت شدید، کم شدن دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

چراغ‌پور یادآور شد: به‌همین منظور توصیه می‌شود در این مدت از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خودداری، در فعالیت‌های کوهنوردی و رانندگی احتیاط، نسبت به استحکام سازه‌های سبک اقدام و سایر فعالیت‌های پیشگیرانه انجام شود.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی ایران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha