مادران و کودکان نیازمند هرمزگانی از طرح بهبود تغذیه بهره‌مند شدند

بندرعباس - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: خدمات بهبود تغذیه‌ای با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و این نهاد به چهار هزار و ۹۳۵ مادر و کودک نیازمند هرمزگانی ارائه شد.

به گزارش ایرنا، حسن زامیران روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در این طرح تعداد ۲ هزار و ۶۷۹ مادر باردار و شیرده و ۲ هزار و ۲۵۶ کودک زیر پنج سال نیازمند از خدمات بهبود تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح بهبود تغذیه برای حمایت از مادران باردار، شیرده و کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه غذایی است، بیان کرد: در سال گذشته هفت میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان از طریق شارژ بن کارت (خرید کالا) به حساب خانوار مشمول این طرح واریز شده است.

قائم مقام کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: شناسایی و معرفی کودکان دچار سوء تغذیه، آموزش‌های بهداشتی و مراقبتی خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر برعهده معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شارژ بن‌کارت جهت خرید موادغذایی از وظایف کمیته امداد است.

زامیران خاطرنشان کرد: این طرح جهت ارزیابی روند رشد کودک از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در دوره‌های مختلف زمانی انجام می‌گیرد و در صورت بهبود وضعیت خانوار مشمول از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha