تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان ۹ درصد افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: ۳۴۲ هزار و ۸۰۴ تن آهن اسفنجی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال در واحد احیای مستقیم این شرکت تولید شد که نسبت به همسنجی با پارسال ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، عطاالله معروفخانی روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۳ در خط مقدم جهش تولید قرار دارد و چندین رکورد تولید روزانه و ۲ رکورد ماهیانه را به ثبت رساند.

وی بیان کرد: رکورد قبلی این واحد در فروردین ماه تولید ۱۷۰ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی و در اردیبهشت ماه نیز تولید ۱۷۲ هزار و ۵۰۴ تن آهن اسفنجی بوده و رکورد جدیدی را ثبت کرده است؛ این درحالی است که این میزان طی ۲ ماه ابتدایی سال گذشته ۳۱۴ هزار و ۸۱۶ تن ثبت شده بود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، از دیگر رکوردهای واحد احیا مستقیم در اردیبهشت ماه را رکورد ماهیانه تولید آهن اسفنجی مدول A به میزان ۸۷ هزار و ۷۲۹ تن، ۲ رکورد تولید روزانه در مدول A و ۲ رکورد تولید روزانه در مجموع دومدول عنوان کرد.

معروفخانی یادآور شد: واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در راستای بهبود کمیت و کیفیت محصولات خود، سال گذشته یک عملیات شات‌دان سنگین را اجرا کرد و به ویژه با تعویض نسوز مدول A، توانست ضریب آماده به کاری مدول‌ها را افزایش و توقفات اضطراری را کاهش دهد و رکوردهای متعددی را کسب کند.

وی ابراز کرد: در فروردین ماه امسال فولاد هرمزگان موفق به ثبت ۱۵ رکورد تولیدی از جمله رکوردهای تولید ماهیانه تختال فولادی و آهن اسفنجی شد و رشد تولید قابل توجهی را نسبت به اسفندماه پارسال ثبت کرد؛ این روند در اردیبهشت ماه نیز با قدرت ادامه یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha