آبرسانی به ۳۸ روستای بندرخمیر مهم‌ترین طرح‌های رفع تنش آبی هرمزگان است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به یک شهر و ۳۸ روستا در بخش‌های کهورستان و رویدر بندرخمیر در واقع یکی از مهم‌ترین طرح‌های رفع تنش آبی در استان است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه پس از افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح مهم در بندرخمیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در خدمت مردم شهرستان بندرخمیر چند طرح مهم افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که مهم‌ترین آن آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به یک شهر و ۳۸ روستا در بخش‌های کهورستان و رویدر با اعتبار چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود؛ البته مساله تامین لوله این طرح از سال گذشته آغاز شده بود.

دوستی بیان کرد: در این راستا، ۷۲ کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ به همراه ۹ مخزن با حجم ۲ هزار و ۲۵۰ مترمکعب ساخته خواهد شد.

آبرسانی به ۳۸ روستا در بندرخمیر از مهم‌ترین طرح‌های نهضت آبرسانی است

پروژه آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس یکی از اَبَرپروژه های کشور در بخش شیرین‌سازی آب بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ با عنوان طرح ملی ساقی کوثر و با هدف تامین بخشی از نیاز آب صنعت، کشاورزی و آشامیدنی استان‌های هرمزگان کرمان و یزد آغاز شد.

از مجموع ظرفیت یک میلیون مترمکعبی آب شیرین کن خلیج‌فارس، ۳۰ تا ۴۰ درصد آن برای استان هرمزگان و آبرسانی به شهرهای بندرعباس و بندرخمیر و روستاهای اطراف آن پیش بینی شده که این سهم به همت دولت مردمی در حال افزایش است.

وی بیان کرد: امروز همچنین به‌طور همزمان هفت پروژه ورزشی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در بندرخمیر به بهره‌برداری رسید که شامل زمین چمن مصنوعی بزرگ رویدر و زمین چمن در روستاهای گری شیخ، کرمران، انگوران، چاهرو و کهورشاد و همچنین پروژه تعمیر و تجهیز سالن خانه تنیس قهرمانی شهرستان بندرخمیر است.

آبرسانی به ۳۸ روستا در بندرخمیر از مهم‌ترین طرح‌های نهضت آبرسانی است

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: همچنین مجتمع ۴۸ واحدی مسکونی پزشکان بندر خمیر نیز کلنگ زنی شد که در مرحله نخست آن قرار است با مشارکت دولت و خیران ۲۴ واحد آماده و تحویل شود.

دوستی یادآور شد: این پروژه مسکونی بنااست به صورت مشارکتی با همکاری خیران و دولت در مدت ۲ سال ساخته شود.

وی گفت: امروز همچنین پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان نیاپور بندرخمیر نیز کلنگ زنی شد.

استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی و محمد آشوری تازیانی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با استقبال فرماندار و ائمه جمعه شیعه و سنی بندرخمیر و جمعی از مسئولان وارد بندرخمیر شد و در این سفر طرح‌های عمرانی این شهرستان را کلنگ زنی و افتتاح کرد.

دوستی در نخستین برنامه خود با حضور در گلزار شهدای خمیر به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.

آبرسانی به ۳۸ روستا در بندرخمیر از مهم‌ترین طرح‌های نهضت آبرسانی است

گفتنی است؛ پس از شهادت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان و هیات همراه، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مسیر کار و تلاش برای خدمت رسانی به مردم ادامه دارد و نشست‌های استانی، سفرهای درون استانی و دیدارهای مردمی استاندار هرمزگان به طور مستمر درحال برگزاری است.

شهرستان بندرخمیر با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha