۶۹۰ میلیون کیلووات‌ ساعت برق در نیروگاه بندرعباس تولید شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: حدود ۶۹۰ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی برق طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال در این نیروگاه تولید شد.

به گزارش ایرنا، داریوش محمودی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان انرژی تولیدی بیش از ۶۶۹ میلیون و ۵۲۰ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۷ میلیون و ۵۰۶ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه بندرعباس در اردیبهشت ماه امسال نیز ۳۵۷ میلیون و ۵۱۸ هزار کیلووات‌ ساعت برق تولید کرد که سهم واحدهای بخار ۳۴۵ میلیون و ۵۹۰ هزار و سهم واحدهای گازی ۱۱ میلیون و ۹۲۸ هزار کیلووات‌ ساعت بوده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در حال حاضر تمامی واحدهای این نیروگاه پس از پایان تعمیرات اساسی ۱۸۰ روزه واحد شماره یک بخار، در مدار بوده و با بیشترین توان عملی، خود را برای پیک تابستان ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.

محمودی ابراز کرد: پایش دقیق و مداوم واحدهای تولید انرژی و حفظ و تقویت سطح آمادگی این واحدها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نیروگاه برای پیک تابستان پیش رو است.

محمودی در پایان تاکید کرد: نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت یک هزار و ۳۲۰ مگاوات نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۴۰۲ نیروگاه بندرعباس بیش از پنج میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۲۹۵ هزار کیلووات ساعت برق تولید کرد که از این میزان انرژی تولیدی بیش از پنج میلیارد و ۱۶۸ میلیون‌ و ۸۵۰ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۷۶ میلیون و ۴۴۵ هزار کیلووات‌ ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

نیروگاه بندرعباس بافت بسیار مردمی و بومی از نظر تعداد نیرو دارد که حدود ۹۵ درصد نیروی این نیروگاه بومی هستند و به عنوان سنبل صنعت استان شناخته شد و حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاه نیز ساخت داخل است؛ البته ایران جزو پنج کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی بوده که این امر در دنیا منحصر به کشورهای اندکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha