استاندار: مرکز مانیتورینگ پایش پروژه‌های هرمزگان درحال راه‌اندازی است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم پایش مستمر روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان به‌ویژه در حوزه توسعه دریاپایه، گفت: درحال حاضر مرکز مانیتورینگ برای مجموع پروژه‌های استان و داشبورد مدیریتی درحال راه‌اندازی بوده و مسئولیت آن نیز به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

پبه گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه اقتصاد دریامحور، در بررسی برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در حوزه صنعت و معدن و تجارت، تاکید کرد: یکی از زنجیره‌های مرتبط با این حوزه، زنجیره اسکراپ است که باید در نزدیکی صنایع فولادی استان جای‌گذاری شود.

دوستی با اشاره به انجام مطالعات بندرگاه جدید لنگه نیز اظهار کرد: این بندر بنا است به عنوان نخستین بندر نسل سه کشور احداث شود؛ از این رو طرحی ویژه دیده شده که با پسکرانه جهت راه‌اندازی تولید در بندر احداث خواهد شد.

استاندار: مرکز مانیتورینگ پایش پروژه‌های هرمزگان درحال راه‌اندازی است

نماینده عالی دولت در هرمزگان عنوان‌کرد: باید هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی بندرگاه جدید لنگه آغاز شود؛ چرا که اقتصاد شهرستان بندرلنگه به این بندر وابسته است‌.

دوستی در بررسی طرح‌های پیشنهادی جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: برای تعریف طرح‌های حوزه کشاورزی به خصوص احداث پایانه‌های صادراتی ابتدا باید مطالعات بازار انجام شود.

وی، همچنین بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان از طریق اتاق بازرگانی استان به فعالان اقتصادی در سطح کشور تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست پیشنهادات اداره‌کل گمرک هرمزگان جهت نقش آفرینی در حوزه اقتصاد دریا بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha