استاندار هرمزگان: پنج موتور محرک برای توسعه پایدار بشاگرد طراحی شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پنج موتور محرک برای توسعه پایدار بشاگرد طراحی شده است، گفت: محورهای توسعه در بخش‌های معادن، صنایع دستی، دشت‌ها، شهرک صنعتی و آبخیزداری است که می‌تواند موجب توسعه و پیشرفت و آبادانی این منطقه شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه در نشست با نخبگان و جمعی از نمایندگان اقشار مختلف بشاگرد با تاکید بر ظرفیت دشت‌های این شهرستان افزود: در دشت پلپلک افزون‌بر ۸۰۰ نفر با اجرای نخلستان‌های بزرگ شاغل شده‌اند که در آینده ایجاد صنایع تبدیلی در کنار آن می‌تواند زمینه اشتغال برای بسیاری از افراد جویای کار باشد.

وی همچنین با اشاره به مطالعه منطقه بشاگرد برای احداث سازه آبخیزداری نیز اظهار کرد: در حوزه آبخیزداری بشاگرد، علاوه بر منابع موجود، ۷۲ میلیارد ریال نیز از وزارت نفت تامین و تاکنون ۱۰ سازه آبخیزداری ایجاد شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر اینکه در حوزه معدنی، برای بشاگرد کار بزرگی انجام گرفته، تصریح کرد: مطالعات اکتشافی معدن در ۲ هزار و ۳۴۹ کیلومتر مربع پهنه در بشاگرد آغاز شده است که در صورت پیدا شدن معادن ارزشمند، می‌تواند سبب تحول عظیمی در این منطقه شود.

دوستی به حوزه راه ها نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه راه‌ها نیز راه ارتباطی که تا پیش از این دولت در بشاگرد وجود داشت ۱۳۵ کیلومتر بود اما در دولت مردمی ۱۳۰ کیلومتر یعنی به اندازه تمام تاریخ راه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی هم علاوه بر تجهیز مدارس و تحویل ۷۰ کلاس درس جدید، در حوزه تامین معلم نیز سهمیه اختصاصی جذب شده است که می‌تواند کمک شایانی به این حوزه باشد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در حوزه‌های نهضت ملی مسکن، ورزش، فاضلاب و انجام مصوبات سفر گذشته نیز کارهای خوبی انجام شده اما کار برای توسعه این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود و فعال شدن شهرک صنعتی بشاگرد درهمین راستا است.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان اقشار مختلف مردم و نخبگان شهرستان بشاگرد در حوزه‌های راه و مسیرهای مواصلاتی، خدمات شهری و روستایی، مسائل فرهنگی، جذب معلمان و کادر درمانی، مسائل عمرانی و مسکن مباحثی را مطرح کردند.

شهرستان بشاگرد با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار به شمار می‌رفت اما دولت شهید آیت‌الله رئیسی مسیر توسعه این دیار را پایه‌گذاری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha