۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84033144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نتیجه یک نظرسنجی: بایدن، نامزد موردنظر اکثریت لاتین تبارهای آمریکا

تهران – ایرنا – نظرسنجی های تازه حاکی از آن است که محبوبیت جو بایدن نامزد دموکرات های آمریکا نزد لاتین تبارهای این کشور با اختلاف زیاد از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه شنبه به نقل از موسسه های نظرسنجی «نالیو» و «لاتینو دیسیجنز» نوشت که 65 درصد رای دهندگان لاتین تبار آمریکا به بایدن و تنها 24 درصد به ترامپ رای خواهند داد.

بر اساس این نظرسنجی، مهم ترین دغدغه لاتین تبارهای آمریکا برای رای دادن به نامزد ریاست جمهوری انتخابات 13 آبان در این کشور، موضوع مدیریت و مهار شیوع کرونا، تبعات اقتصادی ناشی از آن و مسئله نژادپرستی در این کشور است. بیشتر لاتین تبارها معتقدند ترامپ عملکرد ضعیفی در این زمینه ها داشته است.

برخی دیگر نظرسنجی ها اما حکایت از پیشتاز بودن ترامپ نسبت به بایدن دارد. به ویژه با توجه به نزدیک شدن به زمان مناظره های انتخاباتی، برخی نظرسنجی ها حاکی است ترامپ فرد پیروز مناظره ها خواهد بود.

برخی دیگر نظرسنجی های نیز حاکی از آن است که در روزهای اخیر، محبوبیت ترامپ دوباره درحال بازگشت به زمان پیش از شیوع کرونا است.

براساس چند نظرسنجی تازه در ایالت فلوریدا از صحنه های مهم و تعیین کننده نتیجه نهایی انتخابات؛ بایدن معاون پیشین رئیس جمهوری با ترامپ دوشادوش حرکت می کند، اما از نظر میزان محبوبیت در میان لاتین تباران، از رقیب جمهوری خواه، عقب افتاده است.

نظرسنجی تازه ان بی سی/ماریست نشانگر حرکت دوشادوش این ۲ نامزد در فلوریداست که ۲۹ رای الکترال آن برای پیروزی هر یک از نامزدها ضروری است و میزان حمایت از این ۲ در میان همه رای دهندگان احتمالی از هر نژاد و طبقه، ۴۸ درصد است. بر اساس این نظرسنجی، بایدن با کسب ۴۶ درصد محبوبیت در میان رای دهندگان احتمالی لاتین تبار، از ترامپ با ۵۰ درصد حمایت، عقب مانده است.

براساس نتیجه های نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیک که هفته گذشته انتشار یافت، حمایت رای دهندگان احتمالی لاتین تبار از ترامپ ۴۵ و بایدن ۴۳ درصد است. همچنین نظرسنجی بندیکسن و آماندی در فاصله زمانی اول تا چهارم سپتامبر (۱۱ – ۱۴ شهریور) در ناحیه میامی دید کانتی که گرایش های چپگرایانه دارد؛ نشان داد که ترامپ با ۴۷ درصد آرا در میان رای دهندگان احتمالی لاتین تبار از بایدن با ۴۶ درصد حمایت، جلو زده است.

با توجه به بازنده شدن کلینتون در سال ۲۰۱۶ در فلوریدا تنها با ۱.۲ درصد امتیاز با وجود کسب ۶۲ درصد آرای لاتین تباران در مقابل ترامپ با ۳۵ درصد،  این نظرسنجی ها نشانگر مشکلات احتمالی و بالقوه بایدن در فلوریداست.

شرایط کنونی بایدن، پایگاه حمایتی وی را در این ایالت به ویژه در میان رای دهندگان سیاهپوست، تضعیف می کند که بر اساس نظرسنجی ان بی سی /ماریست، میزان حمایتشان از بایدن در برابر ترامپ ۸۳ به ۱۱ درصد است.

همچنین بایدن در مورد جلب حمایت رای دهندگان سالخورده با ۴۹ درصد در مقایسه با ۴۸ درصد ترامپ، جلو افتاده است. بر اساس نظرسنجی ها؛ ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۷ درصد حمایت این گروه جمعیتی را در مقابل ۴۰ درصد کلینتون به دست آورده بود.

مرکز پژوهشی پیو نیز اعلام کرده است که جمعیت بزرگ لاتین تباران ایالات متحده با ۱۳.۳ درصد رای دهندگان واجد شرایط، پرشمار ترین گروه اقلیت را در انتخابات ۲۰۲۰ پس از سیاهپوستان تشکیل می دهند. به این گروه از مدت ها پیش به عنوان غول خفته در انتخابات آمریکا نگریسته می شد که به صورت سنتی به نامزدهای دموکرات گرایش داشته است.

۶۶ درصد لاتین تباران واجد شرایط ایالات متحده در انتخابات ۲۰۱۶ به کلینتون و ۲۸ درصد به ترامپ رای داده اند، در حالی که  ۸۹ درصد سیاهپوستان به کلینتون و تنها ۹ درصد به ترامپ رای داده بودند.  

تارنمای نشریه آمریکایی هیل نیز روز یکشنبه نوشت: نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد تعداد بیشتری از رای دهندگان آمریکایی انتظار دارند که ترامپ در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شود و عملکرد بهتری در این مناظره ها نسبت به رقیبش از حزب دموکرات داشته باشد.

نتایج نظرسنجی جدید روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک، حکایت دارد که از میان رای دهندگان واجد شرایط، ۴۷ درصد پیش بینی می کنند که ترامپ در مناظره ها انتخابات ریاست جمهوری صدرنشین باشد  و ۴۱ درصد پیروزی بایدن را پیروز این مناظره ها پیش بینی کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha