سالیوان در آستانه سفر به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی

تهران- ایرنا- جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از تارنمای آ نیوز، در این بیانیه آمده است: سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ می (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) برای گفت وگو درباره آخرین تحولات غزه به عربستان سعودی و (رژیم) اسرائیل سفر خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، سالیوان در اولین مرحله از سفر خود به منطقه غرب آسیا، روز شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی ملاقات خواهد کرد و سپس در روز یکشنبه برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

سالیوان در آستانه سفر به عربستان سعودی و سرزمین‌های اشغالی

به گزارش ایرنا، سالیوان که ماه گذشته به دلیل یک تصادف جزئی و صدمه قفسه سینه خود نتوانست به عربستان سفر کند، قرار است آخر هفته جاری میلادی به ریاض و تل آویو برود.

تارنمای آکسیوس روز سه‌شنبه به وقت محلی این مطلب را به نقل از سه مقام آمریکایی و اسرائیلی بدون ذکر نام آنها بیان کرد.

سالیوان در ماه دسامبر با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد تا درباره جنگ غزه و تلاش‌ها برای ایجاد صلح پایدار بین (رژیم) اسرائیل و فلسطین گفت وگو کند.

آخرین سفر سالیوان پس از هشدارهای آمریکا در مورد تهاجم بالقوه تمام عیار به جنوب شهر رفح با صدها هزار غیرنظامی فلسطینی صورت می‌گیرد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، سفر برنامه ریزی شده خود به عربستان سعودی را برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور که یکی از موضوعات آن شامل عادی سازی احتمالی روابط عربستان با اسرائیل بود، فروردین ماه به تعویق انداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha