۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85479653
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای فرمانده آمریکایی: روسیه نیروی کافی برای پیشروی گسترده در اوکراین ندارد

تهران- ایرنا- کریستوفر کاوولی رئیس فرماندهی اروپا در ارتش آمریکا پنجشنبه ادعا کرد که روسیه نیروی زمینی کافی برای پیشروی گسترده در اوکراین را ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاوولی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روس‌ها نفرات لازم برای تحقق یک پیشروی راهبردی را ندارد. علاوه بر این، آنها مهارت و توانایی کافی را نیز ندارند.

این فرمانده آمریکایی تاکید کرد: من با همتایان اوکراینی در تماس نزدیک هستم و یقین دارم که آنها مواضع خود را حفظ خواهند کرد.

کاوولی با بیان اینکه متحدان اوکراین تحویل کمک‌های نظامی به کی‌یف را تسریع کرده‌اند، افزود: آنها حجم زیادی مهمات، سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد و خودروهای زرهی راهی اوکراین کرده‌اند.

اوکراین پنجشنبه اعلام کرد که سعی خواهد کرد در خط مقدم جنگ در شمال شرق منطقه کی‌یف «ثبات» ایجاد کند. این در حالی است که نیروهای روسیه با انجام عملیات تهاجمی سریع توانسته‌اند، پیشروی‌های زیادی در این ناحیه داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که ارتش نیروهای پیشتیبانی بیشتری به آنجا اعزام کرده و ارتش نیز اعلام کرده که بخشی از پیشروی‌های روسیه را متوقف کرده است.

ارزیابی‌های خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد ارتش روسیه از ۹ تا ۱۵ می (۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت) حدود ۲۷۸ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کرده است که بیشترین تصرف زمینی روس‌ها از اواسط دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون به شمار می‌آید.

۱۶ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha