۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85479702
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کانادا چهار شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۹
کد خبر: 85479702
کانادا چهار شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

تهران- ایرنا- کانادا پنجشنبه چهار شهرک‌نشین اسرائیلی را به دلیل ارتکاب خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم و اعلام کرد که اقدامات بیشتری برای مقابله با این خشونت‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تحریم‌های کانادا که پس از اقدامات مشابه آمریکا و انگلیس انجام شد، چهار فرد را به دلیل ارتکاب خشونت مستقیم یا غیرمستقیم علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری در فهرست سیاه قرار داده است.

وزارت خارجه کانادا گفت که بر اساس این تحریم‌ها، معاملات تجاری با یا این افراد ممنوع بوده و از ورود آنها به کانادا جلوگیری خواهد شد.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت: افزایش خشونت شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری عمیقا نگران‌کننده بوده و خطرات زیادی علیه صلح و امنیت منطقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: اقداماتی که اتخاذ کرده‌ایم پیام روشنی به شهرک‌نشینان افراطی است که خشونت آنها غیرقابل قبول بوده و عاملان این خشونت‌ها با تبعات آن مواجه خواهند شد.

خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری در سال ۲۰۲۳ به اوج ۱۵ ساله خود رسید و پس از حمله هفتم اکتبر این خشونت‌ها بیش از پیش شدت گرفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۷۹ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha